Färdigskrapad trisslott


Det känns som att mer eller mindre alla som väntar barn, väljer att ta reda på könet i förväg nuförtiden.
 
Vi pratade faktiskt om detta på konfirmationen i lördags och då var där en som berättade om någon hon kände, dom hade fått reda på att det var en liten flicka, så dom målade om barnets rum i rosa och köpte en massa flickiga grejer innan barnet föddes. Väl på förlossningen så kom där ut en pojke.
 
Men oavsett, nu tänker inte jag skaffa några barn och visst jag har tagit reda på kön på mina fåglar, för att det är kul att veta även om det egentligen inte spelar någon roll, men att ta reda på barnets kön tycker jag är lite som att få en färdigskrapad trisslott. Det är väl ändå det som är lite tjusningen när man får barn, att man inte får veta könet förrän den kommer ut?
 
// Noa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0