Gott nytt år!

 
Vill önska er alla ett gott slut på 2012 och en god start på 2013!
 
// Noa

Det var en gång en flicka!

 
Som alla vet så luktar skalen efter skaldjur oehört illa och det ganska snabbt, så idag var jag lite förutseende och pillade ut köttet och gick och kastade skalen så slipper jag det sen =)
 
Men det ska bli gott att sätta tänderna i den här lilla flickan sen, eller ja, resterna av henne ;)
 
// Noa

Såklart!

 
Såklart var det en huckletant eller nåt åt det hållet som hade snott min tvättid.
 
Och nej, jag har inga fördomar, men svenska människor kan läsa innantill!
 
// Noa
 
 

Stolpskott!

 
Blir så trött när folk inte kan läsa innantill.
 
Första tvättpasset i mitt hus börjar kl 10 på söndagar och idag var det passet mitt, men när jag kom ner i tvättstugan så snurrar bägge maskinerna för fullt och där är 40 minuter kvar.
 
Hade jag varit på ett jävla humör hade jag brutit strömmen och kastat ut tvätten i maskinerna, men jag känner mig snäll idag och låter personen tvätta klart sina maskiner, dock låste jag med min plupp, så personen i fråga kommer inte in i tvättstugan och kan hämta sina kläder och på ren jävelskap ska jag nog hålla på tvättstuge och torkrumsnyckeln hela tvättpasset så att dom får vänta innan dom kan hämta sitt skit.
 
Normalt är jag färdig på en timme i tvättstugan nämligen, men ska jag behöva vänta 40 minuter på att börja tvätta så kan tjuvtvättaren vänta till kl 13 innan dom kan hämta sina blöta kläder.
 
Så det så!
 
// Noa

Mobil

Testkörde systers Arc S, men kom snabbt fram till att det inte var en lur för mig
 
 
Så jag behåller min Xperia Mini ett tag till =)
 
// Noa

Jobb

 
När alla andra fortfarande firar jul får en annan jobba och tjäna lite pengar =)
 
// Noa

Julafton!

 
Julfirande hos mamma =)
 
 
Med god mat
 
 
Tomten hade minsann hittat till mig med, så lite snäll måste jag ha varit =)
 
 
Julklappen från svågern är alltid lika uppskattat, får alltid ett gäng julöl med mig hem =)
 
// Noa
 
 

God Jul!

 
Vill önska er alla en riktigt God Jul!
 
// Noa

Tegelsten!

 
 
Min syster vill att jag ska testa hennes gamla lur ett tag, en Arc S tror jag att det var och hon tror helt uppriktigt att jag kommer bli helt hooked på den.
 
 
Jag anser ju dock att telefoner idag är rena tegelstenar, visst dom är tunna, men dom är STORA och jag är supernöjd med min Xperia Mini som jag använder nu.
 
Men vi får väl se, jag tror att valet kommer att falla på min Xperia Mini i slutändan, men man ska aldrig säga aldrig.
 
// Noa

Fille 4 år <3

 
Tiden går fort när man har roligt!
 
Idag är det Filles fjärde födelsedag minsann =)
 
 
// Noa

Jobb!

 
 
Blir en del jobb i veckan, idag avverkades första passet, ute i regnet...
 
Imorgon får vi nog ner en segway, ska bli kul att testa köra en sån.
 
// Noa

Windows 8

 
Installerade windows 8 på nya datorn igår. Tycker faktiskt att det fungerar förhållandevis bra, även om vissa saker var lite kluriga att hitta till att börja med.
 
Det enda som inte vill samarbeta är egentligen bara nätverket, för kör jag med sladd in i datorn "snor" datorn mitt wifi och jag hittar inte min åtkomstpunkt på mina andra enheter. Tur jag har ett usb trådlöst nätverkskort som jag kan använda, för då fungerar det.
 
Alla sätt är bra utom de dåliga!
 
// Noa

Kaos!

 
Vissa dagar ska man helt enkelt inte gå upp ur sängen - idag är en sådan dag!
 
Dock gjorde jag misstaget att gå upp imorse.
 
// Noa

Julfest!

 
 
Jag delar chokladkalender med A och vi brukar öppna varannan dag bara, så att vi får äta chokladen samtidigt.
 
Idag fick jag hjärtat av A =)
 
 
Sen bjöd L på Vermont ( Heter det så? )
 
 
Och vi har ätit smörgåstårta
 
 
Druckit öl och ätit ännu mer smörgåstårta! =)
 
// Noa
 

Lucia!

 
Luciafirande och julfest ikväll med min vapendragare A =)
 
// Noa

Lunchdejt!

 
Blev lunchdejt med P idag =)
 
// Noa

Grattis!

 
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min storasysters födelsedag! =)
 
// Noa

Nostalgi!

Helgen är räddad! =)
 
// Noa
 
 

FCT - HIF ikväll!

 
Kom igen nu HIF!!! =)
 
// Noa

Ordningen återställd!

 
Ordningen i gatan är numera återställd - På gott och ont!
 
// Noa

Städdag!

Det är inte ofta den här synen möter en. Men idag var det alltså städdag av 7 dygns parkeringarna i gatan mellan kl 7-16.
 
 
Redan igår var där många som valde att inte stå på 7 dygns, då de inte ville gå upp och flytta bilarna kl 7 imorse. Fast jag hade varit förutseende och flyttat min lilla racerbil redan i lördags. Men som ni kan se så slapp jag inte undan att skrapa rutorna när jag skulle till mamma idag.
 
// Noa

Skojigt värre!

Skickade länken till den här annonsen till T

Sen skickade jag ett sms

Jag: Jag tänkte köpa dom till dig till din födelsedag
T: Annars hade jag tänkt ge dom till dig i julklapp, men du kan ju få låna dom av mig sen :)
 
// Noa

Ångest!

 
Ångest!!!!
 
Det har kommit ännu mer snö inatt =(
 
// Noa

Mysteriet på Greveholm 2

 
Vad tycker ni om årets julkalender så här efter första avsnittet?

Hiss eller diss?

Jag tror det kommer bli en bra julkalender i år faktiskt!
 
// Noa

Hej mitt vinterland

 
När jag vaknade imorse möttes jag av det här.
 
Kan meddela att jag HATAR snö!
 
// Noa

RSS 2.0