Happ....

 
Så var det slut på det roliga....
 
Fast jag har trots allt haft typ "semester" i fem dagar nu och tro det eller ej, men där är ingen som jagat mig om jobb heller, vilket har varit superskönt. Har hittat på grejer typ varje dag under ledigheten, men den var välbehövd.
 
Kände mig nästan lite folkilsken där innan ledigheten för att jag jobbat mycket och inte haft minsta chans till återhämtning senaste tiden. Men nu känns det mycket bättre.
 
Börjar augusti med ett typ halvpass imorgon i Helsingborg, så börjar lite lugnt innan det sätter igång på allvar igen, men ska bli skönt med en mjukstart.
 
// Noa

HIF - Kalmar

 
HIF - Kalmar ikväll!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa
 

Kaos!

 
Hade en trevlig dag med kidsen idag, även om den inleddes med kaos.
 
Som alltid när de två tonårssystrarna ska umgås, så blir det tjafs och den ena är värre än den andra, men jag lyckades få dem sams igen trots allt. Dessvärre är det alltid den yngre som måste "offra" sig och be om ursäkt för att få sin äldre syster på normalt humör igen. Det har alltid varit så och lär fortsätta så.
 
När de var yngre och gillade att hänga på busfabriken fick jag åka dit med dom, då min syster fick svårt att andas när hon var där pga allergibesvär. Efter otaliga gånger med tjafs och bråk kidsen emellan, så vägrade jag åka dit med bägge samtidigt.
 
Nu är dom äldre, men det är lite samma problem fortfarande. Att hänga med endast en av dom går utmärkt, men så fort de är med bägge två så tjafsas det om nåt. Samtidigt vill jag inte utesluta någon av dom, vill bägge umgås med mig så är det klart att de får göra det.
 
Jaja, hursomhelst så tog vi tåget till Hyllie för att gå på Emporia idag. Innan vi skulle gå in där skulle vi käka på donken och så långt var allt frid och fröjd. Tills vi ska gå därifrån och den yngre systerdottern upptäcker att hennes mobil är borta. Vi använde hennes telefon och hennes app på donken, så hon hade inte glömt den på tåget. 
 
Full kaos utbröt, bägge kidsen bröt ihop och var oroliga att deras föräldrar skulle gå i taket (vilket de inte gjorde). Samtidigt som jag gör en förlustanmälan hos polisen, så ringer min syster och spärrar bank och jojokort och kidsen gråter och man kan bli stressad för mindre.
 
Men det blev bra i slutänden iallafall och vi hade trevligt på Emporia trots allt. Och vi kunde hämta ut ett nytt sommarjojo på Knutan när vi kom till Helsingborg.
 
Jag hade två kids med mig idag och bägge två kom hem ordentligt iallafall! Det är sjukt bra att om man har två sommarjojo så kan två vuxna ta med upp till tre ungdomar (upp till 19 år) på samma resa utan kostnad.
 
Imorgon ska jag hänga lite med en av kidsen och helt ärligt ska det bli rätt skönt, för det är som sagt aldrig några problem att umgås med en i taget.
 
// Noa
.

Emporia igen!

 
Det måste ju vara rättvist!
 
Förra veckan var jag där med den ena och fick kvalitetstid, idag blir det kvalitetstid med den andra ;)
 
// Noa

Lilla mamma!


Idag åkte jag till lilla mamma! 

Man får ju passa på när man är lite ledig, men jag tror att hon uppskattade mitt besök. 

// Noa

Good eating!


En club sandwich på restaurang Hyacint i Helsingör. 

Ölen ser inte så stor ut på bilden, men det krävdes nästan tvåhandsfattning för att lyfta glaset.

// Noa

Äntligen måndag!

 
Igår när klockan ringde så ville jag verkligen inte gå upp,
 
Jag försökte känna efter om jag inte var lite sjuk, eller om jag inte hade lite ont någonstans iallafall, men så var ju inte fallet... Så jag fick snällt kliva upp och köra till jobbet.
 
Men nu är det äntligen måndag och ännu en 60 timmars arbetsvecka är avklarad! 
 
// Noa 

Poliser...

 
Igårkväll ringde mina kollegor och bad mig komma till Perstorp på ett konstaterat inbrott (som visade sig inte alls var det i slutänden)
 
Skit samma, när jag kommer dit är där TRE polisbilar på plats, TRE!!! 
 
Jag känner igen en av poliserna, men då där aldrig kommer några poliser på mina inbrott så börjar jag fundera på var jag sett honom tidigare, sen slår det mig att han varit med i sos 112 eller vad det heter på tv. Polisen till höger på bilden var det alltså.
 
Blir ändå förvånad över att där var så många polisbilar där!
 
// Noa

Tack!

 
Får hoppas att de är läskunniga och att vederbörande tar åt sig, för det har liksom gått över gränsen nu. 
 
Är dock tacksam för att Helsingborgshem faktiskt tar tag i det och försöker få bukt på problemet, han skulle till och med försöka få tag i en översättare till deras språk om inte detta hjälper!
 
// Noa

Åtvidaberg - HIF

 
Då beger vi oss till Åtvidaberg ikväll!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Lilla mormor...

 
Fattar inte riktigt grejen med alla städerna, men de är lite knepiga i Norge...
 
Hoppas iallafall att det blir en fin begravning för lilla mormor.
 
// Noa

Emporia!

 
Idag tänkte jag och bästa F dra till Emporia i Malmö ;)
 
Blir nog en vända dit nästa vecka med när hennes syster kommit hem igen.
 
Får ju passa på att få lite valuta för sommarkortet!
 
// Noa

Vila i frid!

Igårkväll ringde min syster och berättade att min mormor gick bort i måndags kväll.
 
Hon hade somnat in lugnt och stilla på hemmet där hon bott de senaste åren och hon blev 87 år gammal.
 
Det var väl inte helt oväntat, då hon hade ett dåligt hjärta och drabbades av det norrmännen kallar pustestopp till och från, men uppnår man 87 års ålder får man ändå hoppas att hon har levt ett bra liv trots allt.
 
Vila i frid mormor!
 
// Noa
 
 

Ättiksflaskan....

 
Dags för en tupplur innan det åter är dags att ratta bilen mot hålan med den stora ättiksflaskan....
 
// Noa

Tabellen!

 
Efter 3 - 1 mot AIK ikväll ser tabellen ut så här!
 
// Noa

HIF - AIK

 
Ikväll kommer AIK på besök!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Skulle ta en powernap....

 
Och vaknar 5 timmar senare....
 
Fast det var skönt att sova trots allt!
 
// Noa

Wtf?


Är det juli eller oktober?

5.5 grader, jag menar hallå?

// Noa

Tabellen!


Efter 0 - 1 mot Djurgården ser tabellen ut så här!
 
// Noa

HIF - DIF

 
HIF - Djurgården ikväll!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Svensk sommar!


Det är ju ingen sommartemperatur på nätterna iallafall.

// Noa

Ingen kommer här fram, här fram.......

 
Skulle hämta paket på Hemköp idag..
 
Men fick snällt välja en annan väg när jag möttes av den här synen.
 
// Noa

Tabellen!

 
Efter 3 - 2 mot Häcken ser tabellen ut så här!
 
// Noa

Häcken - HIF

 
Nu sätter allsvenskan igång igen efter sommarupphållet =)
 
Häcken - HIF ikväll!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Grattis!

 
Hipp hipp hurra för systerdotten den yngre på hennes 14 års dag!
 
Jag känner mig sjukt gammal faktiskt.
 
// Noa

Mer sommarläsning!


Har kommit in i en läsperiod och igår hämtade jag ett nytt paket med ännu fler böcker =)

// Noa

RSS 2.0