Tabellen


Liiite sent att börja prestera, men trevliga tre poäng!
 
Efter 1 - 2 mot Åtvidaberg ikväll ser tabellen ut så här!
 
// Noa

Lilla pappa!

 
Tänker lite extra på pappa idag!
 
Idag var det nämligen 35 år sedan han och mamma gifte sig.
 
// Noa

ÅFF - HIF

 
Dags att möta Åtvidaberg ikväll!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Märkligt....

 
Inatt hände inte mindre än två märkliga saker.
 
Först kände jag hur jag tappade min piercing i näsan, hela piercingen alltså och det var ju inte så konstigt egentligen då jag antagligen inte fått på den ena kulan ordentligt när jag satte i den igår morse.
 
Problemet var ju bara att jag inte visste NÄR jag tappat kulan, men efter lite letande så hittade jag faktiskt kulan på ett helt annat ställe än där ringen hamnade. Hur stora är de oddsen liksom? Även om jag inte bor i något slott, så är en piercingkula rätt liten och den kan rulla och hamna under soffan etc etc, men jag hittade den iallafall.
 
Det andra märkliga som inträffade var att min digitalbox bara gick och tvärdog, powerlampan lyste inte ens och jag tänkte att jaja, jag får väl helt enkelt köpa mig en ny box. Jag har ändå haft funderingar på att köpa en ny, då jag har en ny tv och gärna hade kopplat in boxen med hdmi istället för scart. Så jag drog ut strömsladden inatt och sen idag var jag inne och kollade på en ny box och beställde en och sätter i strömsladden i min gamla box av någon anledning och vad händer? Jo, boxen fungerar utan bekymmer idag!
 
Nu har jag redan beställt den nya boxen och jag känner ändå att det är bättre att byta upp mig, men nu har jag iallafall min gamla box tills den nya kommer.
 
Känns trots allt som en riktigt bra dag idag, dessutom ringde min svåger och hade fixat lite grejer till mig och sen ska jag ju på anställningsintervju i eftermiddag med.
 
Egentligen borde jag kanske köpa mig en trisslott med? ;)
 
// Noa

Intervju!

 
Sökte ett jobb igår, idag hade de ringt medan jag sov, så jag ringde upp och imorgon ska jag på anställningsintervju!
 
Håll tummarna!
 
// Noa
 
 

HIF - BP

 
Dags att ta emot Brommapojkarna på Olympia ikväll!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Tabellen


Efter 1 - 1 mot Malmö igår ser tabellen ut så här!
 
// Noa

MFF - HIF

 
Derby ikväll!!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

En helt fantastisk natt...

 
Fick svänga in om syster på vägen till jobbet och hämta en massa superbroccoli och det var ju inte så besvärligt.
 
 
Fast sen började allvaret
 
En fastighetsjour, två störningsjourer och sen får jag ett jävla larm i Skånes Fagerhult lagom till det var dags att köra hem.
 
 
Dessutom har dimman legat tät hela natten och när man kör på vägar där det finns en massa vilt så är det inget kul alls när man knappt ser en meter framför sig.
 
Men det blev iallafall en halvtimmes övertid!
 
// Noa
 

Jävla mööög!

 
Jag hatar mina jävla leder!
 
Nu har jag 36 timmars jobb framför mig och jag kan inte räta ut mitt långfinger.
 
Jaja, det är bara att bita ihop och käka värktabletter, jag har ju ett jobb att sköta och jag vill inte sätta mina kollegor i skiten, så att stanna hemma är inget alternativ.
 
// Noa

Möte

 
Då var det dags för möte idag!
 
Förhoppningsvis blir saker bara bättre framöver.
 
// Noa

Stackars pippi...

 
Hittade en död pippi utanför jobbet igår.
 
Resten av natten var ungefär lika tragisk och jag kände mig som den stackars pippin imorse.
 
// Noa

Tabellen!

 
Efter 3 - 1 mot AIK igår ser tabellen ut så här!
 
// Noa

HIF - AIK

 
Då var det dags att ta emot AIK på Olympia ikväll!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Tvättstugan

 
Jag var precis nere i tvättstugan och där mötte jag min granne B. 
 
"Oj, det var längesen jag såg dig!!" Var det första hon sa, sen småpratade vi lite.
 
En trevlig dam faktiskt!
 
Det är skönt när man har bra grannar =)
 
// Noa

Valet!

  
 
 Det ska bli intressant att följa valvakan ikväll faktiskt.
 
Jag trodde på maktskifte redan förra valet, men så blev det ju inte, så vi får hålla tummarna för att det blir det i år istället.
 
Sen ska det bli skönt att få läsa lite "vanliga" nyheter framöver, inte bara om valet hit och dit.
 
// Noa

Helsingborg Marathon

 
Idag är det bäst att hålla sig inomhus, en del av marathonet går nämligen på min gata och det kan bli lite kaos att ta sig fram mellan alla löpare.
 
// Noa

11 september

 
Tänk att det gått 13 år sedan terroristattackerna i USA.
 
Jag minns fortfarande vad jag gjorde idag för 13 år sedan.
 
// Noa

Pyssel!

 
Idag kom mina pärlor jag beställt!
 
Egentligen hade jag önskat att de oranga var ännu mer skrikiga i färgen, men de får duga.
 
 
Det blev iallafall två nya halsband =)
 
// Noa

Vågar man?

 
E dumpade en flaska vin i min kyl för ett tag sen och då jag inte dricker vin själv så har det typ blivit liggande där.
 
Nu tänkte jag göra typ fiskgryta och E säger att jag kan använda det vinet i maten, men frågan är om jag vågar? Hon vill kanske förgifta mig och ser sin chans nu ;)
 
Frågan nu är väl om jag vågar ta risken eller inte?
 
// Noa

Trött!

 
Hann knappt vakna igår innan mobilen ringde, mer jobb!
 
Men det var bra för timmarna den här månaden =) Att jag dessutom hittade tre lediga pass i Klippan fick en stor tyngd att släppa från mina axlar.
 
Men att få parkering kl 23.20 hemma kändes hopplöst. 
 
Då körde jag mitt vanliga trix, det funkar 8 av 10 gånger, nämligen att jag ställer in mig på att parkera på min ruta i  "långtbortistan" och på vägen dit kan jag ta Donken på vägen! Så jag blir sugen på hamburgare och tänker att får jag ingen parkering hemma får jag iallafall hamburgare och jag tycker om hamburgare...
 
Ikväll blev jag snuvad på min hamburgare, fast jag var tvungen att fickparkera och jag HATAR att fickparkera, givetvis kom jag för nära trottoaren och repade fälgen, men jag lyckades krångla mig in i den trånga rutan tillslut.
 
// Noa

Lite småtrött...

 
Gick upp kl 8.15 igår för att åka och hälsa på lilla mamma och det var ju trevligt, dels att se hur bra hon trivs och sen fick jag ett par presenter av henne =)
 
 
En söt liten ängel
 
 
Och ett armband
 
 
På vägen hem sen fick jag ett sms om jobb som jag tog och nu sitter jag här och kombinerar nytta med nöje och tittar på Skilda Världar. Kan dock erkänna att jag börjar bli lite småtrött nu och jag har några timmar kvar.
 
Antagligen kommer jag att passera 24 timmars vaken strecket innan jag får sova imorgon, men ja, jag har valt det själv! Måste man kämpa ihop sina timmar så måste man helt enkelt..
 
// Noa

Skilda Världar Vol 15

 
Nu har äntligen den sista Skilda Världar boxen kommit! =)
 
// Noa

RSS 2.0