Good eating!

 
Jag har nog testat de flesta chilisåser på marknaden och blivit uppriktigt besviken, då jag gillar stark mat och de "svenska" chilisåserna inte alls håller måttet. Men idag köpte jag en flaska Sriracha Hot Chilisause och den är grym!
 
// Noa

Bergakungens sal

 
Igår satt jag och min vapendragare A och nynnade på en låt, men kom inte på vilken det var. Men idag nynnade vi för alla andra omkring oss och då visade det sig att S visste att det var "Bergakungens sal" med Grieg.
 
Så långt är allt frid och fröjd, nu är den stora frågan, är det något tv-program, tv-spel eller barnprogram som haft detta stycke som intro? Vi kan nämligen inte riktigt placera stycket.
 
// Noa

Nackspärr

 
Har haft ont i nacken i en vecka snart och haft svårt att titta åt höger, nu har det blivit ännu värre, för nu kan jag inte titta åt något håll utan att det gör ont.
 
// Noa
 
 

Bra natt!

 
En bra natt för att:
 
1. Jag slapp sitta i min egen privata bil hela natten,för när jag körde till kontoret och skulle hämta min jacka så blev jag med företagsbil visade det sig =)
 
2. Imorse när jag gått av och skulle lämna nycklar och sånt på kontoret så kunde jag tigga till mig en keps, det har jag velat ha sen jag började där ungefär =)
 
3. Där var inte mindre än TRE lediga parkeringar i gatan hemma, en söndagmorgon kl 8 =)
 
Det enda negativa var att det har snöat som fan inatt och motorvägen var som den var och det var en jävla dimma ute som gjorde att man inte såg fem meter framför sig, så jag fick krypa hem i 70 på motorvägen.
 
Fast det positiva övervägde det negativa och nu är jag hemma iallafall =)
 
// Noa

Here we go again

 
Efter att ha pressat mig att vara vaken halva natten så är det således dags att dra på mig uniformen igen!
 
// Noa

Flyt!

 
Egentligen skulle jag ha tvättat i helgen, men så blev jag inringd och ska jobba istället.
 
Gick då ner i tvättstugan för att se vad jag hade för andra tvättmöjligheter och då var där ledigt nu ikväll, så det var bara att springa upp och samla ihop all tvätt i ett nafs. Det var antingen det, eller att sitta vaken och vänta 3 timmar när jag gått av på morgonen i helgen. Inget svårt val precis, för har man jobbat 12 timmar och speciellt natten så vill man bara hem och lägga sig!
 
Där rök min powernap ikväll, men känns ändå som ett klokt beslut att ta.
 
// Noa
 
 

Envisa jävla vinter!

Men vad fan =(

 

Jag vill ha sol och värme och ingen snö och minusgrader!

 

I artikeln på hd.se som går att läsa HÄR så kommer kylan att fortsätta åtminstone 10 dagar till.


// Noa


Foto!

 
Fick precis några foto mailade till mig från helgens jobb.
 
Det var en av hyresgästerna i trappuppgången där jag tillbringat två 12 timmars pass i helgen som tog foto på mig och skickade.
 
Jag tycker dock inte att de här fotona var tagna ur min bästa vinkel så därför får ni inte se dom =)
 
// Noa

Jobb jobb jobb

 
Nu kör vi så det ryker!
 
// Noa

Triss

 
Dagen är räddad!
 
Jag fick visa leg när jag skulle lösa in ett par trisslotter tidigare idag, det är 18 års gräns på spel, men tydligen ser jag så ung ut =)
 
Hur som haver så blev det vinst på två av fyra nya lotter, men nu får vinstlotterna ligga i bokhyllan och gotta till sig några månader innan det är dags att lösa in dem.
 
// Noa

Breaking Amish

 
Förra veckan började en ny serie på TLC som heter Breaking Amish och som handlar om fem unga Amishmänniskor som åker till New York för första gången.
 
Riktigt intressant faktiskt!
 
Programmet visas varje onsdag kl 22:00 på TLC.
 
// Noa

Gör om - gör rätt!

 
Jag hoppas verkligen att du som parkerat bredvid min bil ser till att flytta din bil innan jag behöver min, för så jävla roligt är det inte att klättra över växelspaken för att komma in i min bil.
 
// Noa

Helg!

 
Varför går helgerna så sjukt snabbt? Vips så är helgen slut och det är dags att börja ställa klockan igen =(
 
// Noa

Sötnöt!

 
Igår skjutsade jag A till Lussebäcken när jag ändå skulle på det hållet. I bilen på vägen dit så säger A:
 
Du Noa, nu har vi gjort nästan allt tillsammans, vi har festat ihop, vi har sovit ihop, vi har ätit ihop, vi har varit utomlands ihop och nu åker vi bil ihop =)
 
A är rätt rolig faktiskt!
 
// Noa

Fynd!

 
I mitt jobb står och går man mycket och det är väldigt påfrestande för vristerna, men igår var jag minsann på Lidl och fyndade vristskydd för 25 kr styck =)
 
Har testat dom nu och det känns som att de faktiskt funkar!
 
// Noa

iGO

 
Var nog tur att jag köpte min iGO, nuförtiden vill alla låna den =)
 
// Noa

Grattis T =)

 
 
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det T´s födelsedag!
 
Hipp hipp hurra för T idag! =)
 
// Noa
 

Hollywoodfruar!

 
Det kan man ju inte missa på TV3 ikväll =)
 
// Noa

Fjällbackamorden!

 
Igår tittade jag på Fjällbackamorden, då jag helt missat dessa när de visades på tv. Jag trodde att det skulle vara en serie, fast det var det ju inte, det var två helt fristående filmer.
 
Och gillar man den typen av filmer så var de riktigt sevärda faktiskt!
 
Har ni missar filmerna kan ni fortfarande se dem på Svtplay genom att klicka HÄR
 
// Noa
 

Födelsedag!

 
 
Idag var det så dags att hälsa på lilla mamma igen!
 
 
Och idag är det ingen vanlig dag, för idag är det mammas födelsedag! =)
 
 
Och efter både smörgåstårta och vanlig tårta är jag proppmätt =)
 
// Noa

Paket!

 
Idag fick jag paket minsann, nämligen min iGo Keyjuice, en liten smart manick som man lätt kan ha i nyckelknippan och vips så har man alltid en mobilladdare till hands om där finns en dator med usb vill säga =)
 
// Noa

Hmm

 
Trots äppleätande på nyår så är jag fan inte kry idag. Illamående och trött och ont både här och där =(
 
// Noa

Äpple

 
Nu har jag och pippsen mumsat äpple. 
 
Min mamma har nämligen lärt mig att man ska äta äpple det första man gör på det nya året, för då håller man sig frisk resten av året =)
 
Fast egentligen tycker jag att nyår är ganska överskattat, vad är det man firar? Ett nytt år med nya problem?
 
// Noa

RSS 2.0