Gott slut på 2009 och gott nytt 2010!!

Som rubriken säger så vill jag passa på att önska alla ett riktigt gott slut och ett riktigt gott nytt år =)

Glöm nu inte att äta äpple det första ni gör på det nya året, då håller man sig frisk ;)




// Noa


Fan vad bra det blev =)







Så nu har man en 140 cm säng om man så önskar, fy fan vad sköööönt och inga knakande fjädrar i sängen som låter =P

// Noa


Ut med den gamla och in med den nya =)

Efter lite påtryckning igår så fick jag mitt sms att min soffa var klar att hämtas, så i eftermiddag ska jag traska upp på Jysk och betala den och sen ska vi köra hem den nya bäddsoffan =)



Ett jävla slit kommer det att bli, men det ska bli skönt när den nya är på plats och monterad och den gamla är borta. Hoppas jag kommer att sova minst likabra i min nya som jag ändå gjort i min gamla. Men det tror jag nog, för i den nya finns där inga fjädrar som låter en massa.



Fast man ska inte klaga, den gamla har ändå hängt med under en 8 år eller nåt sånt och den lever fortfarande några timmar till iallafall =)

// Noa


Julen!

Har haft en supertrevlig jul med massa god mat och trevligt sällskap och jag hade tydligen varit snäll för jag fick en del klappar med =)

Redan på vägen ut till min syster så passade jag på att köra och handla en hårtrimmer till mig själv och en massa gott till mina huliganer här hemma. Trimmern kunde jag dock låtit bli att köpa, för svågern hade en hel del oanvända hemma så jag fick en av honom. Så syster får lämna tillbaka den jag köpte och vips tjänade jag 500 spänn på den affären. Dessutom var trimmern jag fick en senare och dyrare modell än den jag inhandlade.

Men jag fick även andra klappar, en väggalmanacka med ungarna som jag fixat på jobbet och nya handskar så jag slipper frysa när jag ska skrapa bilen och en liten slant av mamma och pappa =)

Sen har vi lekt paketleken och jag och yngsta systerdottern vann med 6 paket mot 5 som syster och systerdottern den äldre skrapade ihop, så det blev en kokbok och värmeljushållare och ett förkläde och salt och pepparkar och lite sånt där.

Men alla verkade nöjda och belåtna och när ungarna började bli trötta och skulle lägga sig runt kl 01:30 så körde jag hemåt.

Hoppas att alla andra haft en riktigt bra jul ni med?!

// Noa


Nu är det julledigt!!

Slutade kl 13 idag och körde raka vägen ner till AF och skrev in mig så jag får betalt nu för alla röda dagar =) Jobbar förvisso på måndag med, men ändå.

Sen hittade Freddi ut ur holken idag och utforskade omgivningarna =)



Freddi dag 42 till vänster och Filli när hon var 41 dagar, rätt lika va?

// Noa


Oj...

Julen närmar sig och uppenbarligen har folks intresse för Bill och Bull ökat markant. Känns tungt som vanligt, men nödvändigt, för nu är dom ändå 7 små huliganungar som jag måste försöka göra mig av med.

Hittar jag bara rätt köpare så kommer dom att få det bra, då får dom 100% kärlek och uppmärksamhet där, här har dom det bra och får sin dos med kärlek och uppmärksamhet, men det är en jävla skillnad på att få ALLT eller att som nu behöva dela det med en massa andra. Så det är för deras skull.

Hoppas nu bara att det är vettiga människor som hört av sig.

// Noa


Julstädning!!

Nu blänker hela lägenheten minsann =)

Tänkte att jag skulle städa lite idag, men det blev en rejäl storstädning och det har typ tagit hela denna dagen, men det får det vara värt så här i jultider.

Har till och med både dammtorkat OCH moppat alla golven =)

Nu väntar en vända till tvättstugan och sen blir det bara soft resten av kvällen. Köket lär väl se ut som ett bombnedslag efter att huliganerna haft sitt dagliga bus i det fria, men det har hunnit vara fint en stund iallafall.

Klart det måste vara snyggt och fräscht nu när jag snart får en ny bäddsoffa som ska flytta in.

// Noa


Bebismys =)

Haft lite bebismys med mina små pippisar idag =)


Först ut var Teddi =)


Och lille Freddi =)


Tripp fick också komma ut =)


Syns kanske inte så bra, men Trapp blir blå =)


Och minstingen Trull =)

// Noa


Yeah!

Nu är soffan bokad, men där var en veckas leveranstid på den. Så vi får se när dom ringer och jag kan hämta den =)

Sen är snart mamma och pappas julklappar klara, ska bara lyssna igenom skitet först =P

Systerdottern den äldres julklapp är klar och jag väntar på att min syster ska komma på vad jag ska köpa till den yngre förutom filmerna dom ska få.  Sen om jag hinner så tänkte jag överraska min syster med en liten julklapp med, fast vi inte byter med varann egentligen, men vi får se om jag har oddsen med eller emot mig =)

Men det ska nog bli en bra jul det här =)

// Noa


Fler julklappar...

Till mig själv =)

Tror nämligen att jag ska uppgradera mig lite när det gäller mitt sovande =) En sån här skönhet lutar det åt =)


Behöver dock bärhjälp med den och för att kasta ut den gamla så jag hoppas jag kan boka en bäddsoffa först innan jag har fått en dag när hjälpen kan anlända. Ska kolla det i helgen tänkte jag =)

// Noa


Dagens fynd =)

Blev tre par skor idag när jag och syster var på märkesoutlet och fyndade, så tre par till samma pris som jag brukar köpa ett par för, inte illa =)







Sen har jag fått användning av min nya dammsugare och mina små fjäderfän har fått luciafint i sina små burar. Så det blev dubbel glädje för dom små, jag passade nämligen på att handla på mig massa billig fågelmat idag med.

Har varit sjukt effektiv idag =)

// Noa


Kul julfest!!!

Ja det var riktigt trevligt igår får jag säga, även om det blev en tidig kväll för min del =)

Började på jobbet redan vid 16 med öl och cider och julklappar och grejer och alla skulle fixa och göra sig i ordning och så där innan vi i samlad trupp i flera taxibilar blev eskorterade ner till Bulls, där det blev biljardtävling som jag och Denise givetvis förlorade, men vad gjorde det? Det var fri bar, så det var ingen som klagade ändå =) Jag kände att det var dags att bli mig själv, så piercingarna åkte i dom med, så nu kan jag gå till jobbet dom sista veckorna och se ut som jag brukar, ska bli skönt =)

Sen vidare till Bara Vara och käkade gott och satt och snackade med alla, dock dröjde desserten, så det blev bara 2 rätters för min del. Lämnade sällskapet rätt tidigt, för jag visste att E och N var ute och tänkte möta upp dom en snabbis på stan innan jag vandrade hemåt. Så det blev en vända in om Zoobar på vägen för att möta upp dom och ta en cola.

Men det var en lyckad kväll och inga skandaler hände så länge jag var med iallafall, så jag slipper skämmas på måndag, det får stå för någon annan =)

// Noa


God Jul Noa =)

Jag har köpt en julklapp åt mig själv via jobbet, för inköpspris får den här lilla sötsaken följa med mig hem.


Perfekt till köket och fågelfröna där tänkte jag =) Och färgen går inte att klaga på heller =)

// Noa

Tuffa tider...

Det är fan inte konstigt att djuraffärer knappt går runt i dagens läge. Jag köpte fågelmat i lördags och insåg igår att jag nog betalt 30 spänn för mycket, så efter jobbet idag knallade jag dit för att prata med dom, men då visar det sig att på mindre än ett år har dom då höjt fågelmaten från 25 kr per kilo till först 35 kr per kilo och nu kostar den 45 kr. Med tanke på att mina fåglar käkar ett kilo i veckan så blir det himla dyrt.

Bara för att djuraffären tänker bygga ut, så innebär väl inte det att de ska ta hutlösa priser för djurmaten?

Nej, det blir att börja handla pippimat på typ Ica Maxi eller Willys i fortsättningen där ett kilo kostar runt 30 spänn.

// Noa


Bebisbingo!!!

Fick precis ett sms från Marie på jobbet, hon födde en flicka idag =)

Vi har haft bebisbingo på jobbet där alla satte varsin tjuga på datum när hon skulle föda och klockslag och om det skulle bli en kille eller en tjej. Hon var beräknad till den 1 december och jag satte den andra december, så jag förlorade tävlingen, men jag VISSTE att det var en tjej =)

Klicka här

Grattis till Marie och nu hoppas jag att hon kommer och visar upp den lilla innan vi slutar för den här säsongen!!

// Noa


Lördag!!!

Så var det äntligen helg!!! Har verkligen sett fram emot den under veckan som gått..Tror all övertid börjar ta ut sin rätt, för jag har varit så sjukt trött hela veckan.

Igår hade en av kidsen på jobbet bakat, men det var nåt med jordnötter i, så jag sa redan i torsdags att jaha då får jag ingen fika imorgon då, men då hade en annan av kidsen hört det, så igår hade hon tagit med en hel påse med kakor åt mig så att jag också kunde få fredagsfika med alla andra =)
Så jävla sött av henne!!

På fredag är det då firmapartaj och det börjar redan kl 17, så det blir att åka buss till jobbet den dagen. Vi slutar kl 16 och sen bjuds det på öl och vin medan alla ska byta om och göra sig i ordning och så åker vi i samlad trupp ner till Bulls för att spela biljard, ska blir skitkul och jag har tre kids i mitt lag, så jag hoppas dom har spelat mycket biljard i sina dagar. Efter denna biljardturnering som jag inte riktigt vet hur den kommer att gå till när vi är 4 pers i samma lag, så bär det av mot Bara Vara och trerätters middag med hela gänget =)
Får hoppas att man inte är för sliten på fredag bara, för sen skulle en av kidsen jobba på ett uteställe i stan och tanken var väl att alla skulle masa sig dit efter att vi käkat, men vi får se. En annan börjar bli gammal nu och brukar vara helt slut på fredagar.

Har iallafall varit nere på stan idag och inhandlat min outfit till på fredag =)

Var i djuraffären en vända idag och passade på att fråga om dom ville ta emot mina små bebisar, men det ville dom inte, dom har bara undulater där typ, men hon skulle höra med deras grossist om han kanske ville ha dom små liven, isåfall hör han av sig till mig, så vi får se hur det blir, majoriteten av ungarna är inte leveransklara förrän i typ januari ändå. Det är bara Bill och Bull som kan flytta på en gång.

Hade lite mys med Filippas äldsta syskon idag, den lilla spjuvern får mat iallafall, det ska gudarna veta, men den är så söt och snabbt som attan förflyttar den sig, trots att det går lite vingligt till =)


Passade även på att stjäla ägg från bägge holkarna och kolla dom á la Pamelastyle.

Resultatet:


Jag har snott ett ägg från Ahmed tidigare som var befruktat, men där ungen inte tog sig ut..Av de här fyra som var kvar så var där ett befruktat och tre tomma.. Men hon har fått två söta ungar, så man ska inte klaga.



I Labans holk snodde jag tre ägg, där var ett befruktat och två tomma, men även hon har fått två söta ungar innan och tre nu, så inte heller där ska man klaga.

Men det var nog allt för idag.

// Noa



Illa...

Jobbade förvisso över ikväll till kl 20:30, men det är fan illa när man måste skrapa rutorna när man ska köra hem från jobbet....

Huuu så kallt det är ute, hoppas min fläktrem håller den här vintern =)


// Noa


RSS 2.0