Hästkött

 
Seriöst!
 
Nu börjar det blir rätt tjatigt att läsa om denna hästköttsskandal, det är väl bara att tugga och svälja och se glad ut?
 
Köper man färdigmat så kan man inte förvänta sig att man ska veta vad den innehåller till 100%.
 
// Noa

Nu jävlar!

 
Idag kom min nya router =)

Har haft problem med min gamla, att den inte orkat sända ut trådlöst när jag haft min stationära dator inkopplad med kabel, så jag har inte kunnat använda min surfplatta samtidigt som datorn varit igång.

Men nu jävlar verkar det fungera klockrent =) 
 
// Noa

Mätt!

 
God mat och trevligt sällskap =)
 
// Noa

Lunchdejt!

 
Imorgon blir det lunchdejt med P på Big Buddha =)
 
Nice!
 
// Noa
 

Mums!

 
Räkmackor på en måndag!
 
// Noa

Min bästa vän i bilen!

Min Samsung Galaxy Pad är min bästa vän på jobbet!

Förr tog jag alltid med mig en laptop, men det är smidigare med plattan när man sitter i bilen =)
 
// Noa

Test

Jag fick:
 
Lazy
Happy
Patient
Outspoken
 
Vad fick du?
 
// Noa

Lycka!!!

 
Vet inte riktigt hur jag ska börja, men igår eftermiddag var jag och hämtade paket på Hemköp och handlade lite på Netto innan jag skulle iväg och jobba. Sen tog jag bussen ner till Knutpunkten och tänkte att det var likabra att ladda på mitt busskort med mer pengar och så går jag ner och sätter mig på tåget.
 
Väl på tåget tar jag upp min plånbok av någon anledning och inser i ren förskräckelse att mitt körkort är borta!!!!!
 
Tåget ska avgå inom ett par minuter så det är inget alternativ att hoppa av tåget och springa upp till biljettmaskinen och leta efter körkortet heller, för då hinner jag inte till jobbet i tid, utan min syster hjälper mig att förlustanmäla det till Transportstyrelsen medan jag sitter på tåget.
 
Har sen en stor klump i magen hela kvällen, för det är lite jobb med att fixa ett nytt, foto ska tas och framförallt så känner jag mig naken utan id-handling, jag behöver dessutom mitt körkort i jobbet och blablabla.
 
På vägen hem hoppar jag av på Knutpunkten och går in på Skånetrafiken och frågar om de fått in något körkort, men det hade de inte, så jag åker hem och lägger mig. Tänker att det är värt en chansning att gå upp på Netto och fråga om de fått in mitt körkort så fort jag vaknat.
 
Fåglarna väcker mig strax efter 12 och jag går upp till Netto, fortfarande med en klump i magen och frågar om de fått in något körkort under gårdagen och det hade de fått!!!!!! Jag blev så glad och lättad så att jag kunnat börja gråta där inne på Netto när jag fick tillbaka körkortet, det känns ungefär som att ha vunnit storvinsten på Lotto eller nåt!!!!
 
Livet är underbart!!!!!!!!!!
 
// Noa

Polo

 
Igår frågade jag om där fanns bil till mig ikväll och jag fick besked om att Polon skulle finnas tillgänglig, så det håller vi tummarna för!
 
// Noa

Nice!

 
Jag är kär i min shiatsu massagedyna, efter en kvart om dagen i 3 dagar kan jag äntligen röra på huvudet igen efter flera veckors bekymmer med nacken!
 
// Noa

Vilken jävla natt!

 
Eller ja, natten i sig var väl inte så jävlig egentligen, men början och slutet av mitt pass.
 
Först och främst så kom jag ner till LA kl 21:37 och ska bara byta jacka ungefär och sen köra iväg till mitt objekt, då visar det sig att där inte finns någon bil till mig. I panik ringer jag min GL och säger att jag måste iväg, men här finns ingen bil, han undrar hur jag kommit ner till LA och jag svarar att jag åkt tåg. Så de fick helt enkelt hyra en ostripad bil åt mig på en bensinmack.
 
Sen kommer jag till mitt objekt kl 22:10, då får jag världens utskällning för att vi ALDRIG passar tiden utan ALLTID kommer 10-15 minuter försent när vi ska vara på det här objektet. Jag förstår hans ilska och jag brukar vara ute i god tid, men har man ingen bil så har man inte och det förstod han efter en stund.
 
Natten går och jag har lite att göra och roar mig med min surfplatta resterande tid ( det är inte illa att få lov att sitta och spela/surfa/läsa/se på film eller vad man nu vill göra på arbetstid och få betalt för det ), sen blir klockan 7 och jag tror att jag ska bli avlöst. Ringer upp den nya GL som gått på dagpasset och frågar vad jag ska göra, för där har inte dykt upp någon och han ber mig vänta en 5-10 minuter för att se om någon kommer - men det gör det såklart inte.
 
Nu var det faktiskt inte någon från oss som skulle avlösa mig, utan objektets egna personal, men jag stannar en halvtimme och sen får jag klartecken från GL att jag får köra därifrån. Då har jag redan missat min buss hem som gick kl 7:24 och nästa buss-tåg-buss går kl 8:20. Men det är bara att bita i det sura äpplet.
 
Fast inget ont som inte för något gott med sig, för när jag står och väntar på bussen som ska ta mig till tåget kommer min kollega körande, för han ska till Helsingborg, så han plockar upp mig på vägen och jag fick åka bil hem, så jag var inte hemma när jag först hade planerat, men tidigare än om jag skulle åkt buss-tåg-buss iallafall och jag fick åka tjänstebil hem och jag SKA ha betald övertid sista halvtimmen =)
 
Men nu blir det att sussa lite!
 
// Noa

Nice!

 
Idag kom min Shiatsu massage dyna =)
 
Väl investerade pengar, för det var riktigt skönt när den knådar och trycker!
 
// Noa

Jobb jobb jobb

 
Ja, då var det dags igen!
 
// Noa

Alla <3 dag

 
Vill önska alla en riktigt fin alla hjärtans dag!
 
// Noa

Vardagslyx!

  
 
AW med T ikväll =)
 
 
Maten bestod av fläskytterfilé med potatismos med nåt i och svampsås och grönsaker, riktigt gott!
 
Någon som vet vad de gröna "trådarna" är för nåt? Goda var dom iallafall =)
 
Sammanfattar min afton med god mat, god dryck och mycket trevligt sällskap!
 
// Noa
 

AfterWork

AW med T idag =)
 
Längesedan sist, så vi har lite att prata om =)
 
// Noa

Fettisdagen

 
Fettisdagen i all ära, idag fick vi göra våra egna semlor =)
 
// Noa

Bra start!

 
Testar tidningen gratis en månad från och med idag, hann lösa dagens sudoku imorse, så det blir nog en bra dag det här =)
 
// Noa

Karin Wahlberg

 
Har precis läst ut den sjätte boken av Karin Wahlberg och nu är det dags att sätta tänderna i hennes sjunde bok, "Matthandlare Olssons död" =)
 
// Noa
 

Shopping!

Den senaste tiden har jag ju knappt spenderat några pengar och snart får jag nya, så idag tänkte jag shoppa loss och beställde således en Shiatsu massage dyna till mig själv.
 
Har kollat på några olika sådana ett tag, både nya och begagnade och de finns förstås i alla prisklasser, men dessa ska vara bättre än massagedynor med bara värme, för i en Shiatsudyna så finns där rörliga "kulor" som rör sig och knådar och trycker. Leveransen kommer nog dröja någon vecka eller två, men tror ändå jag valde rätt dyna, då jag får både vanlig och bil laddare till den jag köpte. Så jag kan få massage även i bilen =)
 
 
Sen fick jag köra och köpa torkarblad till min bil med, vilket inte riktigt var planerat. Men antagligen så hade en bit på mitt torkarblad frusit och gummilisten hade lossnat på ett ställe, så jag fick hugga två nya sådana. Sen ringde jag min syster i halv panik, för jag kan kunde inte byta såna.
 
Jag kan köra bilen, jag kan tanka den, nu har jag även lärt mig byta torkarblad men allt annat kan någon annan hjälpa mig med och min syster är räddaren i nöden när det gäller sånt. För några år sen stod hon i -10 gradig kyla och bytte min fläktrem som gått av på min gamla Volvo pga kylan, en annan gång var mina dörrar fastfrusna på min Volvo och då ringde jag syster och bad om råd hur jag skulle göra och idag fick hon lära mig byta torkarblad med. Hon är händig min syster =)
 
Dessutom hann vi med en köttbullelunch på Ikea =)
 
// Noa
 

Paket

 
Hann knappt komma innanför dörren idag så plingade där på en UPS kille med ett paket. Det visade sig att paketet var till min granne, som inte var hemma, så nu har jag snott det =) Nejdå, men jag tog emot det och så får grannen hämta det hos mig.
 
Jag var ju med om precis samma sak för ett tag sen, då var inte jag hemma när UPS kom med mitt paket och min granne ovanför tog emot det, men jag tvivlar fortfarande på att UPS får lov att göra så?!
 
Jag kunde ju varit en skurk som snott innehållet och bestämt hävdat att jag inte tagit emot något paket, eller som helt enkelt vägrat öppna för grannen (vilket vore lite dumt, då vi bor vägg i vägg och hälsar både i trappan och på stan) men iallafall.
 
Men nu är jag en pålitlig medborgare och medmänniska, men sånt kan man ju inte veta. Bara för att man är grannar är det ingen självklarhet att man pratar med varandra.
 
// Noa

Lunchdejt!

 
Idag blir det lunchdejt med P =)
 
// Noa

Jävla hittepå...

 
Vad fan!
 
Häromdagen var ALL snö borta, men igårkväll kom skiten tillbaka =(
 
// Noa

Födelsedag!

 
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det systerdottern den äldres 13 års dag! =)
 
// Noa

RSS 2.0