HIF - Göteborg

 
Ikväll tar HIF emot Göteborg på Olympia, fast jag ska se matchen hemma =)
 
// Noa

Däckbyte

 
Så har man varit och bytt däck idag, tack T för hjälpen med att bära däck!
 
// Noa

Den som spar hon har!

 
Jag har 20 lediga dagar att ta ut varje år och i somras tog jag bara ut en vecka, så nu när saker börjat lugna ner sig efter 7 veckor så passar jag på att ta ut mina tre kvarvarande veckors ledighet =)
 
Nice!!!
 
// Noa
 
 

Tabellen!

 
Efter 1 - 3 mot Gais ser tabellen ut så här!
 
// Noa

Gais - HIF

 
Idag är det dags att möta Gais borta!
 
Kom igen nu HIF!!!!!
 
// Noa

Testpilot!

 
 
 
Fick möjlighet att testa müsli via Smartson.se och valde den med banan, kokos och mangosmak.
 
 

Den smakar gott och där är mycket krispighet, men mangon varken hittar man eller känner någon smak av.

 

Helt okej, men vet inte om det är någon direkt "wowkänsla" över den här müslin och det är inte så att jag känner att jag måste springa till affären och köpa en till, för den smakar ungefär som vilken müsli som helst.

 

Men det var kul att få testa!

 

// Noa


HIF - H96

 
HIF - H96 ikväll!!!
 
Kom igen nu HIF!! =)
 
// Noa

Sveriges Radio

 
Idag var det studiebesök på Sveriges Radio i Malmö =)
 
// Noa

Slutet gott...

 
Nu var min granne hemma så att jag kunde hämta mitt paket =)
 
// Noa

Hmm

 
Jag väntade en leverans idag från en budfirma och var inne och kollade statusen på den tidigare idag och mitt paket skulle komma någon gång idag mellan kl 9-19.
 
När jag kom hem så hade de varit här kl 13:43 och så har de lämnat mitt paket till en för mig okänd granne (jag brukar hälsa på mina grannar, men har inte en susning om vem som heter vad)
 
På deras hemsida står det att de gör tre leveransförsök och när jag fått andra varor skickade med det bolaget tidigare så har man kunnat boka in en specifik dag när de ska komma efter första leveransförsöket.
 
Men frågan är, får de lov att lämna ut paket till vem som helst? Vad är det som säger att jag är så bundis med alla mina grannar? Namnet Petersson säger mig inget, bara att personen bor ett våningsplan över mig. Vad gör jag om min granne mot förmodan vägrar öppna dörren och ge mig mitt paket?
 
Det är lite som ett försäkringsbolag gjorde, när de hade slagit in mitt kontonummer fel och fått tillbaka den inbetalningen, så flyttade de helt enkelt över mina pengar till min systers konto. Vad säger att jag och min syster pratar med varandra? Vad säger att hon är ärlig och erkänner att hon har fått mina pengar med? Sånt kan man inte ta för givet.
 
Pengarna löste sig den gången, för jag är inte ovän med min syster på något vis och vi pratar i princip varje dag, men det kunde blivit jättetokigt. Samma sak med mitt paket nu, jag kommer säkert att få det av min granne, men det är principen. Står mitt namn på paketet så är det jag som ska ta emot det, alternativt om jag hade uppgett en grannes namn som kunde ta emot det om jag inte är hemma, men dom kan inte ta för givet att alla pratar med varandra bara för att man bor i samma trapphus.
 
// Noa
 
 

Tabellen

 
Efter 1-1 mot Örebro igår ser tabellen ut så här!
 
// Noa

HIF - Örebro

 
Idag tar vi emot Örebro på Olympia!!
 
Kom igen nu HIF!!!! =)
 
// Noa

Wake up lampa!

 
 
Har via Buzzador fått chansen att köpa en wake up lampa från Philips som jag ska testa, ni kan läsa om den HÄR
 
// Noa

Kalla Fakta!

 
Missade ni Kalla Fakta tidigare i veckan som handlade om Parken Zoo så tycker jag att ni borde lägga 22 minuter av ert liv och titta på det programmet genom att klicka HÄR
 
Min syster tipsade mig om programmet och jag såg det på webben idag, FRUKTANSVÄRT säger jag bara.
 
// Noa
 

Pendlarexperimentet

 
Yes! Jag kom med i Skånetrafikens pendlarexperiment=)

Så mellan den 22 oktober - 4 november åker jag fritt i hela skåne!
 
// Noa

Kallt?

 
Här kan vi prata styva bröstvårtor!
 
Hade det varit en kvinna hade jag föreslagit att hon skulle börja använda bh, men nu är det ju en man de här bröstvårtorna sitter på =)
 
// Noa
 

=)

 
Idag har det varit en bra dag! Mycket tack vare den här filuren som är hemma igen =)
 
// Noa

Trevligt!!

 
 
Blev ett kärt återseende med T, vi satt dessutom ute på uteserveringen, i oktober månad!!!

Längesen man träffade flixen, så vi hade en del att prata om =)

 

 

 God mat blev det med =)

 

// Noa


Torsdag!

 
Huuuuuu, bara 4 stackars grader ute idag, kanske tur att jag ska ta bilen ner på söder idag.
 
I eftermiddag ska jag och T leka dessutom, egentligen skulle till L i helgen, men när vi inte hört något får vi leka ensamma idag istället!
 
Var ett tag sen tjejligan sågs, så vi lär ha mycket att prata om =)
 
// Noa

Tabellen!

Efter vinsten med 0 - 2 mot Mjällby igår ser tabellen ut så här!
 
// Noa

Nice!

 
Hade en riktigt bra och mysig lördag med allt vad det innebar ;)
 
 
Och på vägen hem idag såg vi en regnbåge minsann!
 
// Noa

Mjällby - HIF

 
Mjällby - HIF idag!!!
 
Kom igen nu HIF!!!!
 
// Noa

Lackskyddat bilen!

 
Idag har de duktiga killarna på Mr Rekond tagit hand om min lilla pärla minsann och den blev riktigt tjusig!!! =)
 
Dock regnar det ute, annars hade ni fått se resultatet!
 
// Noa

Korrekturläsning?

 
Tummen upp för er!!! Eller inte.....
 
Måndagen den 24 september fick jag en lapp från min nya handläggare och jag hade några frågor angående den lappen så jag skickade ett mail direkt. Sen hörde jag inget, så igår skickade jag samma mail igen.
 
Idag fick jag svar från en handläggare i Falköping som heter likadant som min att det kommit fel och hamnat hos henne.
 
Men nu får jag jättestort förtroende för min egen nya handläggare, som uppenbarligen inte ens kan sin egen mailadress utan skriver någon annans adress bland sina kontaktuppgifter.
 
AF borde kanske anordna en kurs i korrekturläsning för sina anställda???
 
// Noa

HIF - Twente

 
HIF - Twente ikväll!!
 
Kom igen nu HIF!!!!
 
// Noa

Tabellen!

 
Efter vinsten med 3 - 0 mot Åtvidaberg igår ser tabellen ut så här!
 
// Noa

RSS 2.0