Ajfone



Min syster har köpt en ajfone till mig i Tajland som min yngsta systerdotter säger



Och en surfplatta

Så nu tycker jag att de kan komma hem!

// Noa


Klappa tigrar



Jag vill oxå klappa tigrar i Tajland

Har blivit lite internt med Tajland och ajfonar och sånt, jag vet dock att det heter Thailand och Iphone

// Noa


HIF - IFK Göteborg 2 - 1



Idag slapp vi regnet och kylan iallafall



Syns dåligt, men i pausen avtackade dom Alexander Gerndt



1 - 0 målet stod Christoffer Andersson för



May Mahlangu stod för 2 - 0 målet

 

Använder mig sällan av kontanter, men hade en del över sen festivalen, så vad passade då bättre än att köpa en ny hättetröja?




Slutligen tabellen då

// Noa


Olympia idag!!!



HIF - IFK Göteborg

Heja HIF!!!

// Noa


Gårdagens lärdom

Vill man slippa betala för toabesöken, vifta med en hundring så har de inte växel och man får komma in och gratiskissa =)

Ska snart ner i stan och festivala lite med min söta mamma, för idag fungerar hennes hiss minsann!

// Noa


SEMESTER!!!!



Sista dagen på jobbet idag... Och det känns riktigt bra... Ska dock på Teamfest den 12/8 med mina förra kollegor med mat och dryck och fest och tjohej. Men nu är det SEMESTER till den 14/8 =)





På vägen hem så gick jag förbi min Skånetröj försäljare och köpte årets exemplar.

HÄR kan ni se mina andra skånetröjor, vet att den understa har samma text som en gammal tröja, men den ser ändå annorlunda ut.

Hon var ju så snäll och specialtryckte upp tröjor till mina systerdöttrar som dom fick av mig, dom kan ni se HÄR



Tur man inte kör bil idag =)
 
Är hemma en stund nu, sen ska jag ner i stan på festivalen och möta S och resten av flixen.

Skulle gått med mamma, men så har hennes hiss varit ur funktion i en vecka och hon har varit isolerad hemma, men nu ska hissen vara lagad så förhoppningsvis kan vi gå en sväng imorgon.

// Noa


Helsingborgsfestival!!!



Idag börjar festivalen minsann!! Så nu är det fest i dagarna tre =)

Blir dock lugnt ikväll, för jag ska jobba imorgon med.

// Noa


Seg dag...



Men solen sken på vägen till jobbet imorse =)



Och dom har redan börjat sätta upp öltält inför festivalen som börjar imorgon



Hoppas på att det blir sista dagen på fredag, kan behöva lite semester!

// Noa


Kors i taket!!



För idag fick jag Nettobladet med posten, om det inte är systers reklam jag får  =)



Sen bar det till Hemköp för att hämta ut min telefon, hoppas den vill fungera nu med mitt nya simkort.

// Noa


Sötaste...

Installerade MSN på mammas dator i lördags, så nu imorse hade vi videosamtal med varandra =)

Tanken var egentligen att hon skulle kunna ha videosamtal med familjen syster som är i Thailand, men så igår kraschade systers webcam, så dom skulle se om dom hittade någon billig där nere de kan använda istället. Det är lite för mammas skull nämligen, för jag är nöjd med att höra dom, men mamma är helt facinerad av att man kan se varandra med när man pratar.

I lördags hade vi videosamtal med T och då tyckte mamma det var lite pinsamt och blev lite generad, men sen igår hade hon nog suttit och väntat på att familjen syster skulle logga in, för då bjöd hon in till videosamtal med dom direkt.

Sötaste lilla mamma!

// Noa


HIF - MFF 2 - 2




Matchen blev försenad, då alla 16.500 skulle ta sig in.

Domaren hittade sina kort först i andra halvlek och givetvis blev Gerndt utvisad...Men men...Vi förlorade inte iallafall =)



// Noa


Oslo

Räligt det här i Oslo, min ena moster bor där. Inte för att vi har någon jättekontakt med släkten i Norge, men jag hoppas ändå min moster med familj har klarat sig.

// Noa


Derby!! =)



Idag smäller det!! =)

HIF - MFF på Olympia kl 16:00!! Heja HIF!!

// Noa


Lördag!

Vaknade redan 6:30, pippsen började kvittra och jag tyckte inte det var lönt att somna om. Så jag gick upp och städade fågelbur. Gick i och för sig och la mig tidigt igår efter en riktigt trevlig AW med T, A och S =) 

Idag ska jag ut till syster och titta till hus, bil, pool, fiskar, blommor, teliabox osv osv osv och sen bär det av till lilla mamma som jag inte hunnit träffa på evigheter och så ska jag installera MSN till henne så hon med kan ha videosamtal med familjen syster i Thailand.

Sen ska jag hem i lagom tid så jag hinner parkera innan matchen i eftermiddag.

Ungefär så...

// Noa


För jävligt!!!



HIF ställs mot Bnei Yehuda Tel-Aviv FC i den tredje rundan av Europa League-kvalet.
HIF börjar borta i Israel tisdagen den 26:e juli. Returmatchen på Olympia spelas den 4:e augusti

Tycker det är rent ut sagt förjävligt!!!

De höjde säsongskorten med 500 spänn detta året och när det gäller Europa League så får jag inte ens gå in med mitt säsongskort, jag får förtur på biljetten, men den kostar 200 spänn.

För säsongskortet gäller bara allsvenskan och svenska cupen.

// Noa


Yeah!

Idag pratade jag med A på mitt jobb, det var så roligt för han undrade om jag var en 85:a eller en 86:a och jag berättade att jag faktiskt är en 79:a ;)

Det tyckte jag var lite roligt!

// Noa


Vilken skitdag...



Hela dagen pratade jag bara med folk som ställde konstiga frågor. Samtalet med den största idioten idag löd ungefär så här.

Jag: Välkommen till X det är X...

Kund: Hej, jag var på Elon idag och handlade och jag har en frys där det saknas en plastgrej nertill som man ska dra ut när man ska avfrosta den.

Jag: Okej, men då ska du vända dig till Elonbutiken där du köpte frysen, för saknas där grejer vid leveransen så  är det butiken som ska beställa hem dem åt dig.

Kund: Nej, alltså jag har haft min frys i 5-6 år, idag köpte jag en diskmaskin....


Varför då ge mig infon att kunden varit på Elon idag, vad har det med saken att göra liksom? Man blir mörkrädd på vissa människor.....

Ska kanske säga det nästa gång jag ringer någonstans, att hej jag var på Netto idag.....?!

// Noa


Dagens filmtips!



Lovefilm.se skriver så här om filmen

Wally och Kassie är bästa vänner sedan lång tid tillbaka och delar alla sina innersta hemligheter med varandra. Men en sak kan Wally inte avslöja – han har blivit förälskad i Kassie. När Kassie i förtroende berättar att hon tänker skaffa barn med hjälp av en donator, blir Wally helt ställd. När dagen är inne, får den överförfriskade Wally ett infall och byter ut donatorns sperma mot sin egen. Helt ovetande om vem som är barnets riktige far, väljer Kassie att lämna New York och föda barnet i sin gamla hemstad. Sju år senare kommer hon tillbaka och söker upp sin bäste vän. För första gången ska Wally få träffa sin son, men hur ska han kunna berätta sanningen för Kassie?

// Noa


Kalmar - HIF 1 -2



Stressigt som vanligt innan matchen, var hemma 17:30, kl 18 hade vi bordet bokat på Norrbro.

Men HIF vann iallafall, synd bara att Marcus Nilsson snackade till sig ett kort och är avstängd mot Malmö på lördag..



// Noa


Testpilot!

Idag har jag anmält mitt intresse hos smartson.se för att bli testpilot på LG Optimus 3D.

Vill du med ta chansen klickar du HÄR



// Noa


Tröttsamt...


Igår gick jag i dust med serviceverkstaden som har min mobil, de har felsökt den och hittade inget fel och nu hade de skickat ett kostnadsförslag till mig som antagligen kommer med posten idag.

Seriöst? Jag förstår att teknikerna måste få lön för att de sitter och jobbar med min telefon, MEN jag skickar inte in den för att det är roligt, jag skickar in den för att det är fel på den. Men nu har jag bett dom att långsöka telefonen, dvs att de behåller den ett tag och låter den ligga igång, så att de ser att den faktiskt startar om sig.

För det känns inte helt okej att betala för att få ut min telefon som dom inte gjort nånting med och som med största sannolikhet kommer att starta om sig igen när jag fått hem den.

Sen börjar rösten kärva, vilket inte är så bra då jag hoppas att min röst pallar de sista 2,5 veckorna på jobbet. Är ju beroende av att ha rösten kvar, så det känns inte helt hundra när man får halsont och börjar bli hes.

Dessutom är det skitkasst väder idag, så det blir jeans, strumpor och skor, vilket kommer resultera i att jag får ont i fötterna av skorna. Tur denna veckan snart är över så jag får vila mina små fossingar och rösten.

Messade lite med T igår, har inte sett henne på över en månad nu tror jag, så vi bestämde lite halvt om halvt att vi ska ta en öl på fredag nästa vecka, för hon är ledig den helgen =)

// Noa


Onsdag...

Fick precis ett samtal från andra sidan världen =) Men resan hade gått bra och de bor i samma byggnad som vi bodde i höstas, dock i en annan lägenhet. Sen bröts samtalet, men dom har internet i lägenheten så vi kommer få fler chanser att prata.



Sen kom jag på att det är en stor fördel att ha ljusa hår, för man slipper raka benen varje dag på sommaren =)

// Noa


Överfull brevlåda...



Från och med idag så flyttar familjen Sjöbergs post hem till mig... Kommer säkert innebära att min brevlåda kommer vara snorfull varje dag framöver.

// Noa


HIF - DIF 3 - 0 =)









// Noa


Måndag...

Igår redde vi ut släktskapet =)
T är alltså kusin med K´s mamma! Världen är bra liten ibland.

Idag är det måndag och det innebär att jag kommer ha snormycket att göra på jobbet, men då går tiden snabbt iallafall. Sen är det HIF ikväll!

Min syster frågade mig i lördags om jag var avundsjuk på att de åker till Thailand imorgon, men som jag sa, vem vill ligga i solen med en paraplydrink när man kan hjälpa alla människor att lösa problem med deras vitvaror?

// Noa


Spännande...

Syster ringde för en stund sen, de satt nämligen på systerdotterns facebook och kollade och min kompis T och min systerdotter E har nämligen gemensamma kompisar. Bland annat systerdotter F´s kompis E.

Invecklat? Ja, ganska... Men nu ska vi fråga ut T om hans släktförhållanden i Bjuv, för det visar sig kanske att systerdöttrarnas halvbror K är släkt med honom.

Ska bli spännande detta!! =)

// Noa


Hjälp!

Någon tekniskt kunnande där ute?

Jag har problem med min ena inspelningsbara dvd, jag har numera bara ljud, men ingen bild i tv-läget.  I dvdläget så får jag både bild och ljud.
 
Mina andra inspelningsbara dvd har både bild och ljud och vanliga tv:n med.

Kopplingen är som följer.

ANTENNSLADD

Vägg - inspelningsbar dvd 1
inspelningsbar dvd 1 - inspelningsbar dvd 2 - tv - video
 
Att jag har bild och ljud när jag ser på dvd beror på scartsladdarna, så långt är jag med.  Men utan bild på inspelningsbar dvd 1 kan jag inte spela in grejer. Har provat ta ut och sätta in antennsladden igen, men utan resultat.
 
Antennsladdarna är hyfsat nya sedan jag fick nya av Comhem när min tv3 inte fungerade ordentligt. Och på tv:n är där både bild och ljud och jag har inte gjort någon omkoppling med sladdarna, det fungerade tidigare.

Någon som förstår dilemmat och som vet svaret på vad jag ska göra?

// Noa


Dagens filmtips!



Den som viskar

Lovefilm.se skriver så här om filmen

Den alkoholiserade lärarinnan Anna vaknar en morgon i sitt hus med en död 16-årig pojke liggande på sovrumsgolvet. Hon har absolut ingen aning hur han hamnat där men blir snart övertygad om sin skuld och fängslad för mordet. Hennes bror Tommy vägrar tro att hon är skyldig och börjar på egen hand rota i fallet. Snart börjar en ondeskefull brottshärva nystas upp där en hemlig krets av pedofiler verkar ligga bakom mordet. När Tommy och Anna börjar närma sig sanningen hamnar de i livsfara och det visar sig att de inte kan lita på någon runt omkring dem.

// Noa


Tredje gången gillt...



Oj vad tiden går nuförtiden, hinner fan knappt med nånting alls i veckorna.

Igår var jag iallafall och postade min mobil på service nr 3 för samma fel, grejen var nämligen att jag ville reklamera den i måndags, men fick avslag från Sony Ericsson då senaste servicen inte räknades pga att de inte gjorde nåt med telefonen. De felsökte den och hittade inget och skickade tillbaka den, så det räknas alltså inte som ett servicetillfälle. Så nu är den förhoppningsvis inne för tredje och sista gången, börjar bli tröttsamt att vara utan min mobil och så har det varit ett jävla springande fram och tillbaka till Hemköp för att posta och hämta och posta och hämta min telefon.

Dock har jag inte mycket annat att välja på, för jag varit tvungen att ställa dubbla mobiler när jag ska upp på morgonen, för att jag inte vet om den startat om sig under natten, har förvisso alltid hänt dagtid eller kvällstid tidigare, men jag vågar inte ta risken.

Nu är det lite uppdateringar på 8.9 tums laptopen jag har hemma för att laga och sen är det kudden som kallar. Kommer väl att drömma om jobbet inatt med, har gjort det varje natt sedan jag började där haha.

Skönt det är fredag imorgon!!

// Noa


Dagens egobild!



// Noa


DIF - HIF 1-1

Bättre än förlust iallafall



Tabellen efter gårdagens match!

// Noa


Projekt...

Ibland ska man ha tur, det hade jag när jag kom hem idag och fann en parkering i min gata som var ledig och den tog jag såklart.

Har varit överallt och ingenstans idag känns det som. Först var jag på Maxi och köpte ny sodastreampatron och lite pippimat, sen vidare till Netonet och spenderade lite pengar, haha en usb hub för 79 kr, sen vidare till Citygross för de hade bara två påsar pippimat på Maxi i stan, så fick köpa några där med.

Sen var jag på kalas och det var trevligt. Sen ska jag vara hus/bil/pool/blom/fisk och kranvakt när syster är iväg, deras post kommer hem till mig och idag fick jag lära mig att larma på och av huset och så fick jag gå rundan för att veta var poolreningen är och var fiskmaten är osv osv...Det blir fan ett heltidsjobb det där att vakta deras hus. Och jag hoppas att deras larm inte börjar tjuta mitt i natten någon gång. Nejdå, det ska nog gå bra, men det är mycket att hålla reda på.

Nu blir det CSI innan det är dags att nanna!

// Noa


Kalas



Ska på kalas idag och fira systerdottern den yngre som blir 10 imorgon =)

// Noa


Spendera....



Försäkringspengarna kom i fredags, jag är sjukt sugen på att spendera, men vet inte på vad.

// Noa


Insändare



Idag kom den med minsann =)

// Noa


Vilken lur ersätter en Satio?



Någon som vet vad en "likvärdig eller bättre" ersättningslur det är om man reklamerar en Satio?

Jag köpte min Satio i april förra året för 4395 kr och då den bråkat och startar om sig själv med jämna mellanrum så man hamnar i "slå in pinkod läge" så har jag skickat den på service.

Fick veta att om telefonen varit inne på service 2 ggr för samma fel kan man reklamera, eller om den varit inne på service 3 ggr för olika fel.

Min har varit inne på service 2 ggr för samma fel och nu har jag skickat in alla papper till företaget där jag köpte den och nu ska den reklameras, men jag vill gärna veta vad dom kommer erbjuda mig för ny telefon? Om någon vet?

Grejen är att Satio slutade säljas ganska tidigt i typ England då det kom så oehört många reklamationer på den, men det visste inte jag när jag köpte min.

Min syster hade strul med 2 lurar ungarna hade för några år sen, bråkade med butiken i ett halvår och butiken tyckte att man kan inte förvänta sig så mycket av billiga telefoner ungefär, men det kan dom ju inte skylla på i mitt fall.

// Noa


Trissvinst!

       
 


Jag brukar inte köpa trisslotter så ofta, men ibland svarar jag på undersökningar och sånt och då händer det att jag väljer triss i belöning.

Hur som helst så brukar jag låta vinstlotterna ligga i bokhyllan och "gotta till sig" innan jag löser in vinsten mot nya lotter och det brukar fungera, för de nya lotterna brukar det vara vinst på.

Iallafall så tittade jag på en av mina vinstlotter som jag hade i bokhyllan idag och insåg att den egentligen var förbrukad då den skulle lösts in senast den 1 maj 2011. Men så mindes jag att min syster haft en utgången lott för ett tag sen, gubben i affären hade knycklat ihop hennes lott och kastat den och sagt att den var utgången. Då krävde min syster tillbaka lotten och ringde Svenska Spel och det visade sig att man kan lösa in lotter ett år efter att de gått ut, så jag mailade deras kundtjänst och fick en frisvarsadress dit jag ska skicka min lott. Och som vanligt så väljer jag 2 nya lotter för vinsten.

// Noa



Dagens filmtips!



Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta

lovefilm.se skriver så här om filmen

"Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta" är berättelsen om de unga älskande Noah Calhoun och Allie Hamilton. Tillsammans får de uppleva en passionerad sommar innan de skiljs åt på grund av klasskillnad och Andra världskriget. Efter år på skiljda håll återförenas de oväntat. Historien om parets starka kärlek och om de hinder som står i vägen för den berättas decennier senare för en kvinna på ett sjukhem, en kvinna som tas om hand av en man som regelbundet kommer på besök och under dessa visiter läser högt för kvinnan ur en mystisk dagbok. Filmen är en berättelse om förlorade möjligheter, om att bli vuxen och om kärlekens magiska kraft.

// Noa


Min mening



Såg en insändare i hd idag om en boende i city som ville ha boendeparkeringar och jag kunde inte låta bli att skriva en egen insändare. Har fått alla mina publicerade, både om Netto och om parkeringsbucklan. Nu går jag på om parkeringarna.

Får se om denna med blir publicerad.

Det är helt sjukt att man som boende på Slottshöjden ( fast vet att detsamma gäller för boende i både City, på Högaborg, Eneborg, Olympia, Stattena och Tågaborg) inte kan få en parkering på normalt avstånd från sin bostad. Där jag bor så finns det parkeringar, dock finns det fler boende med bilar än där är platser och efter kl 17 på vardagar är det obefintligt att hitta en parkeringsplats. När man väl hittat en plats så vill man helst inte flytta bilen, vilket resulterar i att jag efter en arbetsdag inte kan ta bilen och åka och handla, för då har jag ingen parkering när jag kommer tillbaka.

Varje år när Helsingborgshem skickar ut sina enkäter om hur man trivs i bostadsområdet så har jag och fler med mig påtalat att det är KATASTROF när det gäller parkering, men än har det inte hänt något. Är det meningen att det ska vara så?

“Boende på XX gata”

// Noa

Hmm

Något är knas, för man kan inte ladda upp bilder på bloggen på kvällarna utan får snällt vänta tills morgonen efter.

Iallafall så spelade jag lite CSI igårkväll, men det var för mycket fokus och för mycket tänka efter en lång arbetsdag, så jag valde att kolla på den här istället.



Sen blev det några steg igår med



Hinner liksom inte så mycket mer än att gå till och från jobbet numera. Har fan inte ens hunnit till Netto den här veckan.....

// Noa


RSS 2.0