Hahaha

 
Fick den här bilden skickad av min syster igår där hon undrade om jag förstod vad den betydde. Jag gissade rätt, gör ni??
 
// Noa

=)

Det tackar vi för =) Blir säsongen ut om inget annat!!
 
Välkommen tillbaka Peter!
 
// Noa

Celtic - HIF

 
Ikväll smäller det!!
 
Efter förra veckans förlust med 0 - 2 mot Celtic behöver HIF vinna på bortaplan med minst 3 - 0. Men vad säger man? Hoppet är det sista som dör!
 
Matchen visas på TV6, men jag får spela in den, för jag jobbar!
 
// Noa

Skilda världar vol 7

 
Så har den sjunde boxen med Skilda Världar kommit! =)
 
// Noa

DIF- HIF 3 - 1

 
Missade matchen då jag jobbade, men med tanke på resultatet kunde man varit utan den ändå.
 
 
Tabellen ser iallafall ut så här!
 
// Noa
 
 

Arbetsförmån

 
Fick rycka in och jobba mellan 5:30 - 18:30 igår och någon av mina kollegor hade räknat ut att man går runt 2.5 mil på ett 12 timmars pass och jag har snuskigt ont i benen idag. Man ska nämligen gå ett varv som tar 20 minuter ungefär och det ska man göra en gång i halvtimmen, så det blir en del steg under ett pass.
 
Fast när dom har en massagefåtölj som vi får använda hur mycket vi vill, då kan man leva med det också =)
 
// Noa

Dagens filmtips!

Seconds Apart

Lovefilm.se skriver så här om filmen:

Tvillingarna Seth och Jonah har ett kusligt band; en grym talang för telekenesi som de använder på de mest fasansfulla sätt man kan tänka sig. Allteftersom skolkamraterna går ruskiga öden till mötes, börjar polisen ana tvillingarnas inblandning. Det som börjat som ilsken avundsjuka urartar till en övernaturlig kraftmätning.
 
// Noa

Mensa!

Hella hade gjort Mensatestet på den HÄR länken, så jag var ju med tvungen att testa.
 
Jag platsar kanske inte i Mensa, men jag har ju en del innanför pannbenet uppenbarligen då 85% av befolkningen är trögare än vad jag är! =)
 
// Noa

Roligt!

 
Så här roligt har vi om dagarna när vi balanserar linjaler och andra saker på A´s huvud =)
 
// Noa

HIF - Celtic

 
Helsingborgs IF - Celtic
 
Ikväll kl 20:45 på tv6!
 
Kom igen nu HIF!!! =)
 
// Noa

Tabellen

 
Efter 2 - 1 förlusten mot Elfsborg igår ser tabellen ut så här!
 
// Noa

Elfsborg - HIF!!

 
Kom igen nu HIF!!!
 
Trots konstgräs ser jag fram emot en match på riktig hög nivå!!!
 
// Noa

Malmöfestival!

 
Idag bär det av till Malmöfestivalen!! =)
 
// Noa

Tandläkaren!

 
Kring midsommar var jag iväg akut hos tandläkaren, då jag fått en inflammation under en tand som inte ville ge med sig. Fick då tanden lagad provosoriskt och antibiotika.
 
Idag ska jag till en annan tandläkare för första gången för en vanlig undersökning och sen om allt känns okej så blir det att fortsätta gå där, har nämligen ingen "fast" tandläkare i dagsläget sedan den jag gick hos gick i pension för några år sedan.
 
// Noa

Ullared

 
 
Fick ju äta en ordentlig frukost innan vi begav oss av på vägarna igår!
 
 
Men fram kom vi och det blev en heldag =)
 
 
Fast jag trodde slutnotan skulle bli dyrare =)
 
Såg både Morgan och Ola-Conny och höll oss på avstånd från fimteamet från Strix.
 
// Noa

Idag är det ingen vanlig dag.....

 
För idag åker vi till Ullared och shoppar loss ;)
 
// Noa

Grilltajm!

 
Efter matchen igår begav vi oss ner till havet!
 
 
Stod ju grilltajm på schemat
 
 
Vankades kycklingfilé den här gången!
 
 
Och det var lika gott som det ser ut! =)
 
// Noa

Tabellen!

 
Efter vinsten med 7 - 2 mot Kalmar idag så ser tabellen ut så här!
 
// Noa

HIF - Kalmar

 
Idag tar vi emot Kalmar på Olympia, kom igen nu HIF!!!!
 
// Noa

Festivaldags!

 
Jag och T har ju varit runt på en del festivaler i sommar. Idag är det dags att testa festivalen i Hässleholm och sen nästa helg blir det Malmöfestivalen =)
 
// Noa

Semester!

 
Fredag eftermiddag och nu har jag semester en vecka!
 
Spännande planer, men vad får ni se under veckan ;)
 
// Noa

HIF - Slask

 
Härligt HIF, vinst ikväll med 3 - 1 =)
 
// Noa

Grillning och fiske!

 
Vädret har inte tillåtit oss att kunna plocka fram grillen tidigare i sommar, så igår blev det invigning.
 
 
Stod både kött och kryddkorv på menyn
 
 
Fick ju gardera oss så vi fick mat i magen även om vi inte skulle bli med fiskar
 
 
T hade varit och köpt mask, (kan ju nämna att jag varken rör maskar eller fiskar)
 
 
Och T lyckades få en brax på kroken minsann
 
 
Men den åkte tillbaka i plurret
 
 
Själv satt jag och tittade på mitt guppande flöte
 
 
Och skam den som ger sig, jag lyckades minsann fånga min första abborre
 
 
Dock var den inte så mycket att skryta med, så den fick åka tillbaka i plurret den med. Sen har faktiskt storleken ingen betydelse ;)
 
 
T drog med upp en liten abborre, den hade dock varit dum nog att svälja hela kroken, så T fick knäcka nacken på den lilla
 
Men det var en riktigt mysig kväll igår!!!
 
// Noa
 
 
 

Körkort!

Det är inte jag på bilden
 
Idag är det 4 år sen jag tog körkort! Jag har dessutom lyckats behålla det!
 
// Noa

Helgen!

 
I lördags innan jag började jobba så var jag och T och åt glass på Sofiero
 
 
Är det sommar så är det!
 
 
Sen igår blev det en tur till Hillesgården, efter mycket skratt, skogsvägar och nästan en krock med rådjur.
 
 
Vi tittade på fåglar, bland annat såna som jag har en hel drös av hemma
 
 
Det blev fika i Ängelholm efteråt
 
 
Och mat efteråt på Tres Amigos
 
 
Glömde fota innan vi började äta
 
 
Det dröjde lite, men gott var det!
 
 
Och proppmätta blev vi
 
// Noa
 

Händelserik natt!

 

En kollega fyllde år idag, så det blev fika på en skolgård där det varit en del stök.

 

Tror aldrig den skolan varit så välbevakad tidigare, vi var 7 väktare från där jag jobbar, sen kom där 2 från securitas som har bevakning där i vanliga fall, en polispatrull, en piketbuss och två patruellerande poliser, i princip samtidigt =)

 

Men vad går upp mot lite frusen prinsesstårta kl 02:30 en fredagnatt?

 

Fick dessutom en avhyvling av en person då jag som väktare inte gick in och avstyrde ett slagsmål, men med tanke på att jag var helt ensam så kändes det inte som riktigt rätt läge att ge mig in och försöka avstyra ett bråk mellan två ungdomsgäng på 20-25 personer.

 

// Noa

 


Nattens steg!

 
Ca 8 mil bilkörning och 11 467 steg är inte så illa pinkat på ett 21-04 pass där jag och S kört runt till olika skolor och kollat till kidsen.
 
Nu är det dags att knoppa lite känner jag.
 
// Noa

Nu....

 
Eskilscupen i helgen och jag ska jobba.
 
 
Därför blir det att åka ner till jobbet strax och hämta uniformen, så man har det gjort!
 
// Noa

HIF ikväll!

 
Slask Wroclaw - Helsingborgs IF
 
Ikväll kl 20:45 på tv10!
 
Kom igen nu HIF!!!!!
 
// Noa

Snabbresumé av gårdagen!

 
Vi var och käkade libanesiskt
 
 
Gott var det!
 
 
Sen drog vi och spelade minigolf
 
 
Såg dubbla regnbågar även om bara den ena syns på bild
 
 
Trodde jag förlorat, men det visade sig att jag faktiskt vann över golfproffset ;)
 
// Noa

RSS 2.0