AIK - HIF

 
Idag hinner jag se matchen innan jobbet!
 
Dags att inta 08 land och möta AIK.
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Månsan

 
Tror systerdottern var nöjd efter den här bilden på Pink Party igår! =)
 
Jag var inte där, men kan föreställa mig hur mycket folk där måste ha varit, ändå lyckas hon stå så långt fram så att hon får en selfie med Måns.
 
// Noa

Grattis!


Idag firar jag och min racerbil 5 år tillsammans!
 
Kärlek <3
 
 
Hämtade även ut mina nya jobbskor som jag budat till mig!
 
// Noa

Udda....

 
 
Inatt var jag med om nåt udda....
 
Jag fick ett larm på en skola 30 min bort kl 01.15, jag kör dit och påbörjar en yttre rond. Helt plötsligt ser jag en man i kockrock i ett fönster, så jag går in och frågar vad han gör där mitt i natten?
 
Jobbar svarar han helt lugnt.... 
 
I ett skolkök kl 01.45?
 
Men han sa att han var nattmänniska och han gick glatt ut och hämtade sitt körkort i sin bil och visade mig, så jag förutsätter att allt var i sin ordning, för har man något att dölja, inte fan visar man legitimation då!
 
Mycket ska man uppleva i sina dagar.... Det var ju inte direkt vad jag förväntade mig när jag fick larmet....
 
// Noa

Tabellen

 
Efter 1-0 mot Hammarby igår ser tabellen ut så här!
 
// Noa
 

HIF - Hammarby

 
Dags att ta sig an Hammarby på Olympia!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Sötnäbbar!


Jag är på lite olika ställe inatt, men har kunnat följa en pippifamilj på ett av mina objekt.

Det har främst varit en mamma och hennes två bebisar som jag kunnat följa. Så söta ungarna är när de springer runt och väntar på att deras mamma ska komma med mat.

Fast strax innan soluppgången dök pappa pippin med upp.

Det roliga är att de inte flyger utan snarare springer. Söta är dom iallafall =)


Här ligger mamma pippin och har bägge ungarna under sina vingar.

Kul att ha kunnat följa dom inatt och fått se hur mamman skyddar sina barn, fast hon är nog lite arg på mig som kör där förbi stup i kvarten och försöker fota ungarna på avstånd.

// Noa

Ny bil!


Vad tycks om mitt nya vrålåk?

Jag tänkte att nu när jag borde börja spendera mer pengar, så varför inte börja med att köpa en ny bil?

En Kia Rio den här gången ;)

Nejdå.. Skämt åsido, det är en jobbil, men trevlig att köra. Det är skönare fjädring i den och den är mycket tystare än min egen bil. Fast jag tycker om min egen lilla racerbil.

// Noa

Lite trötter....

 
Börjar bli lite småtrött, är uppe i 203 timmar i maj månad (heltid är 165,6 timmar)
 
Fast det blir ju skoj när lönelappen kommer!
 
Den här lönen blev trevlig den med, jobbade 96 timmar i april och fick ut hela årets semesterersättning och nästa månad blir det både en massa övertid och skattepengar. 
 
Jag borde börja spendera mer, frågan är på vad?
 
// Noa
 
 

Hagel


Det kom lite hagel...


Vilket resulterade i en regnbåge.

// Noa

Elfsborg - HIF

 
Elfsborg - HIF ikväll!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Paket!

 
Idag fick jag ett paket!
 
 
Jag hittade nämligen en ny sodastream på nätet för 199 spänn.
 
Jag har haft min gamla i 10 år och på senare tid tycker jag att den börjat bli lite sliten, det har låtit som att den pyst efter användning och jag tycker inte att patronerna har hållit lika länge som de brukar, så det är säkert någon packning i den som är kass. 
 
Så det fick bli en ny helt enkelt! 
 
// Noa

Vildsvin!

Bilden är lånad på google.se
 
 Jag trodde vildsvin var rätt skygga, men imorse i fullt dagsljus såg jag minsann en gris vid vägkanten som stod och tuggade gräs.
 
Det första levande vildsvinet jag sett faktiskt!
 
// Noa
 

Vanliga dödliga...

 
Så skönt att vara ledig precis som alla vanliga dödliga för en gångs skull!
 
// Noa

Groda eller padda?

 
Förutom storleken tror jag mig nu veta skillnaden på en groda och en padda.
 
Grodor hoppar och paddor krälar.
 
// Noa

Tabellen!

 
Efter 1 - 2 mot Gävle ikväll ser tabellen ut så här!
 
// Noa

HIF - Gefle

 
Då var det dags att ta emot Gävle på Olympia!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Favorit i repris!

 
Detta är ju nästan som förr när jag jobbade i LA, fast objektet är ju annorlunda och jag är i Helsingborg istället.
 
Men det är nice att sitta i bilen, kolla film, spela, surfa OCH få betalt. Sen kör man lite på området då och då.
 
Känns rätt glassigt inatt och det bästa av allt är att jag slipper köra på larm!
 
// Noa

Tabellen!

 
Efter 3 - 1 mot Malmö igår ser tabellen ut så här!
 
// Noa

Derby!

 
Derby ikväll, Malmö - HIF!!!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

RSS 2.0