Aj aj aj!

 
Har sedan igår sjukt ont i ena axeln, så ont att det är svårt att köra bil och vrida på ratten.
 
Men man är väl ingen mes, så det är bara att bita ihop! ;)
 
// Noa

Duktig!

 
Igår var jag duktig!
 
// Noa

Nya glasögon

 
 
Igår fick jag ett reklammail från ett linsföretag och där kunde man köpa ett par glasögon för 399 kr inklusive allt.
 
Grejen är att jag köpte mina nuvarande glasögon på nätet för 8 år sedan och är helnöjd, men så har jag funderat en del, för jag brukar ju somna framför tv:n de dagar jag går av jobbet och skulle mina glasögon gå sönder så har jag inga, därför kan det vara bra att ha ett par extra tänker jag.
 
Nu är bara frågan om jag ska ha silvriga eller svarta? Och om jag ska beställa efter mina gamla glasögonstyrkor, eller dra av 0,50 från mina linser.
 
Jag ser ju bra med mina nuvarande glasögon och mitt högra öga har jag haft stabil syn på sen jag köpte mina gamla glasögon för 8 år sedan, mitt vänstra öga är det värre med, men då jag bara har 60% syn på det ögat så känns det som att det gör varken till eller från vad jag har för styrka på det ögat, för jag får nya värden varje gång jag gör en ny undersökning.
 
Sist jag gjorde synundersökning för linser mätte optikern mina glasögon med nämligen.
 
// Noa

Arg!

 
Det börjar bli tröttsamt när man blir lovad en sak och det sen inte blir så!
 
Hoppas det löser sig i veckan ändå...
 
// Noa

Trevligt!

 
Varit på tjejkväll hos L med flixen ikväll
 
 
L har verkligen ögon för det här med inredning. En massa detaljer, men väl genomtänkt.
 
 
God mat blev det med
 
 
Mycket gott!
 
 
En riktigt trevlig kväll med andra ord!
 
// Noa

Tjejkväll!

 
Idag samlar vi flixen och drar på tjejkväll hos L =)
 
// Noa

Firat pappa!

 
Idag är det pappas födelsedag!
 
Så det blev en promenad till Skogsminneslunden.
 
 
Med blommor och blader gjorde jag honom glader
 
 
Fint med granriset 
 
 
Ett litet ljus i höstmörkret blev det med.
 
Grattis på födelsedagen pappa lilla!
 
// Noa

Premiär igen...

 
I helgen blev det möss och vantpremiär på jobbet, ändå frös jag. Så igår blev det även långkalsongpremiär och jag frös inte alls trots att termometern visade på 4 plusgrader.
 
Sen blev det även premiär för årets första lussekatt från Preem!
 
Sjukt gott!
 
// Noa

En riktig skithelg...

 
Har haft en riktig skithelg på jobbet!
 
Det har varit kallt och blåsigt och regnigt och larmen har löst ut på många ställen.
 
Stress, stress, stress...
 
Fick till och med ha möss och vant premiär på jobbet pga kylan.
 
// Noa

Blåljus


Inom loppet av 13 timmar har jag blivit omdirigerad av polisen med röda pinnar inte mindre än två gånger.
 
Först på väg till jobbet var det en olycka på 21:an, så jag fick köra via Söndraby och Hyllstofta till jobbet.
 
Sen nu på morgonen så var det nya blåljus så fort jag kom in i Helsingborg, i tre olika korsningar.
 
Vad är det som händer?
 
// Noa

Påbackad

 
Igår på jobbet fick jag köra Skoda, för min vanliga bil var trasig.
 
En trevlig bil att köra, men hemsk att rondera i.
 
Dessutom blev jag påbackad igårkväll. Jag stod parkerad på ett ställe och helt plötsligt börjar bilen framför mig att backa och hon slutade ju inte backa heller. Men det gick bra och bilen klarade sig.
 
Sen träffade jag PH Saga igår med haha!
 
// Noa

Zonterapi

 
Jag köpte mig en zonterapiplatta igår.
 
Tanken är att man ska stå på den ca 5 minuter om dagen, jag klarade 1.5 minut igår.
 
Fy satan vad ont det gjorde!
 
// Noa

Fars dag!

 
Idag firar vi lilla pappa!
 
 
Så det blev en promenad till Skogsminneslunden
 
 
Klart att pappa skulle ha blommor dagen till ära
 
 
Och ett ljus såklart!
 
 
Hoppas du får en fin dag pappa lilla!
 
// Noa

Pulled pork

 
Idag testade jag att göra pulled pork för första gången!
 
Familjen syster äter det var och varannan dag känns det som, så jag var ju med tvungen att testa och det var riktigt gott!
 
Jag gjorde mina lite som en mjuk taco med bröd, ruccola, lök, gurka och coleslaw, men man kan nog äta pulled pork lite hur man vill. 
 
Jag kommer helt klart att köpa pulled pork fler gånger!
 
// Noa

Så jävla lost!!!


För att slippa vägarbetet imorse så tyckte min syster att jag borde köra via Åstorp istället.
 
Saken är ju bara den att jag har noll lokalsinne och då menar jag verkligen noll. Så jag lyckades köra vilse på vägen hem imorse haha ( Fast jag vet var jag körde fel, jag skulle ha svängt höger i en rondell vid Lidl, men där fanns liksom ingenstans där jag kunde vända när jag kom på det och med massa bilar bakom mig var det bara att fortsätta köra rakt fram ) Hursomhelst så tänkte jag att tar jag mig bara hem till min syster så hittar jag hem därifrån, så jag knappar in hennes adress på GPS:en ( hade jag knappat in min egen adress hade där funnits en risk att den lurat ut mig på motorvägen igen med vägarbetet nämligen. )
 
Iallafall så lyckas jag ta mig till Bjuv efter mycket om och men och stannar till vid första bästa vägkant för att ta en cigg innan jag skulle köra vidare. Så där står jag iklädd uniform, röker och pratar med min syster i telefon.
 
På andra sidan vägen ligger ett företag och helt plötsligt stannar där en bil och killen som hoppar ut tittar lite konstigt på mig, innan han öppnar grindarna och då ser jag att där sitter en stor G4S skylt på staketet. Haha, så jävla klockrent!!!!
 
Han trodde säkert att jag varit där på larm eller nånting. Så jag fick ganska bråttom att hoppa in i bilen igen och köra hem till syster och prata lite med svågern och systerdöttrarna istället. Kändes inte helt okej att stå utanför det företaget liksom.
 
Ja, som det kan gå!!!
 
// Noa

Vägarbete!

 
HATA vägarbete!
 
Imorse hamnade jag mitt i ett och i 6 km fick jag ligga och köra på "akta, nu hamnar du snart utanför vägen kanten" i 40 km i timmen.
 
Min stackars bil!
 
// Noa

Kranio Sakral Terapi

 
www.kraniosakralt.se
 
Någon som har erfarenhet? Fungerar det?
 
// Noa
 

Lucky me!

 
Idag fick jag hem ett gäng trisslotter med posten och jag vann!
 
Blir ju en helkväll för den vinsten ;)
 
// Noa

Linser

 
Då mina testlinser bara var okej, men inte helt optimala att använda under 15 - 16 timmar, så frågade jag optikern om där inte fanns någon annan sort som kanske kan fungera. Så hon skulle beställa hem en 14 dagars lins jag ska få prova.
 
I mitt fall är komforten det viktigaste och även mina gamla linser blir ju torra efter några timmar i bilen. De linserna hon skulle ta hem nu ska man kunna sova med dessutom, så jag hoppas att den sorten kommer att fungera bättre.
 
// Noa
 

Optikern

 
 
Då var det dags för ett tillpassningsbesök hos optikern.
 
Linserna fungerade bättre inatt än sist, men de är inte optimala. Jag ska höra om baskurvan kan ha med det att göra, för normalt har jag 8.6 och nu fick jag 8.4. Men jag har sett att det finns 8.5 med. 
 
Vad är baskurva / BC/ radius?
 
Det är ett mått på linsens kupighet. Det är viktigt att du har ett mått som passar just dina ögon, annars kan linsen tendera att falla ut alternativt suga fast mot ögat onödigt mycket.
 
// Noa

Sluttabellen 2014

 
Så här slutade tabellen i Allsvenskan 2014!
 
// Noa

Gefle - HIF

 
Då var det dags för sista omgången i årets Allsvenska.
 
Gefle - HIF
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

RSS 2.0