Gott!

 
Min racerbil gick igenom besiktningen igår, med tanke på att besiktningsperioden gick ut imorgon så var det ju tur att jag slapp få körförbud =)
 

Sen var jag hos min syster innan jobbet, då hon numera är hälften så liten som hon varit (hon har gått ner 25 kg på egen hand) så hade hon en skitsnygg oanvänd jacka som inte längre passade henne och den fick jag =)
 
Och jag ser inte ens tjock ut i den, systerdottern den äldre frågade till och med om jag hade gått ner i vikt när hon såg mig med jackan på.
 
// Noa

Service och förbesiktning

 
 
Då har jag varit och lämnat in bilen på förbesiktning idag, tyckte det var lika bra att serva den samtidigt, så jag slipper lämna in den om ett par månader igen.
 
Dyra leksaker det där, det är tur man tjänar mer än man hinner göra av med, den här servicen kostar nämligen mer än vad min gamla Volvo kostade att köpa, men vad gör man inte för att min lilla racerbil ska må bra =)
 
// Noa

Sjukt!

 
Det är helt sjukt hur långt vissa kan gå för att få lite uppmärksamhet. Jag fattar inte!!!
 
// Noa

Lönespec

 
Ett tecken på att man jobbar för mycket är när man får sin lönespec och inser att man har mer än halva lönen kvar sen förra månaden!
 
Jag hinner ju inte spendera några pengar.... Eller så tjänar jag FÖR bra ;)
 
// Noa

Liten penis?

 
Seriöst!
 
Lastbilschaufförer måste ha väldiga komplex för sina små penisar och tro att de är nåt för att de har en stor bil.
 
De blir skitsura när man kör om dem på 100 sträckor, men sen när det helt plötsligt blir 80 så inte fan ska de hålla hastigheten, då ligger de och trycker en i röven och ska om så fort det går, för att sen bli omkörda när det blir 100 igen. Idioter!
 
// Noa

Suck!

 
Vissa nätter önskar man att man inte jobbat!
 
Inatt har det varit precis en sån natt.....
 
// Noa

Lite trött?

 
När man sover från kl 0:30 till 13:45 och vaknar för att klockan ringer, då är man nog rätt trött...
 
// Noa

Flappy Bird

 
Nu går inte spelet Flappy Bird att ladda hem längre och begagnade iphone och ipad med spelet säljs för fantasisummor på Ebay.
 
Jag har spelet på mina enheter, har du?
 
Har man en gång laddat hem det på Google Play kan man ladda hem det igen via sitt konto, men det fungerar inte på iphone och ipad.
 
// Noa

Röd tråd....

 
Jag har börjat lägga märke till en röd tråd gällande många nattarbetare och jag hoppas verkligen inte att jag blir sån själv. Det finns såklart bland dagarbetare med, men både bland mina kollegor och bland personal på vårdhemmen jag besöker och andra nattarbetare har jag upptäckt syndromet hos.
Ni vet folk som alltid ska vara värst, som har upplevt ALLT och tjugo gånger värre.
 
Jag tänkte på det, för jag har varit på tre störningar i veckan med en och samma kollega. Varje gång står han en bit ner i trappan, så det är jag som ringer på dörren och får sköta snacket. (Vad fan, det är väl bättre där står en fullvuxen karl längst fram? Det är väl han som ska försvara mig om nåt händer? Hahaha)
 
Iallafall, så när personen sen återberättar om händelsen på kontoret, så framställer han det som att han ringt på och han har sagt åt dom att dämpa sig och han har och han har. Likadant på vårdhemmen, när jag sett en älg så har de sett minst 20 stycken på samma ställe samtidigt. En annan kollega har återberättat saker så det låter som att det är han som gjort det eller det, när det faktiskt varit jag, men jag orkar inte dividera.
 
Dock tror jag inte att såna personer är medvetna om sitt beteende, så därför hoppas jag att man inte blir sån när man jobbat natt ett tag, omedveten och överdrivande. Hemska tanke!
 
// Noa

Älg

 
Inatt mötte jag min första älg och innan hjärnan kopplade att det var en älg som stod där vid vägkanten...Huu, dom är riktigt STORA!
 
Men älgen blev nog lika rädd för mig som jag blev för den och jag hann stanna som tur var.
 
// Noa

Reflexer

 
Jag måste börja med att berömma alla Klippanbor för att de faktiskt är jättemånga som använder reflexvästar på kvällarna, MEN ofta ser jag människor som går omkring  i mörka kläder utan reflexer på 70 vägar och det är därför jag tar upp detta ämne.
 
Jag är ute på vägarna och kör i mörkret och jag tycker det är riktigt obehagligt när där helt plötsligt dyker upp någon längs med vägkanten som man inte sett tidigare, för att de inte syns i sina mörka kläder. Jag vill inte ha på mitt samvete att jag råkat köra ner en människa som inte synts på vägen.
 
Reflexer kanske är "töntigt" i mångas ögon, men det kan rädda liv!!
 
Så ska ni ut och gå längs vägen, på med reflexerna!!!!!
 
Man funderar en hel del när man sitter i bilen på jobbet hela nätterna, igår körde jag som vanligt förbi huset där den 18 åriga killen hittades i onsdags och jag såg alla ljus utanför porten, vi har rond där och jag passerar det huset åtminstone 3-4 ggr per natt på väg till andra objekt, det kunde alltså lika gärna ha varit jag som hade hittat honom livlös utanför huset. Nu var det ju droger som tog den här killens liv och inte att han var ute och gick utan reflexer i mörkret, men iallafall. Dessutom jobbade inte jag natten mellan tisdag och onsdag. Men det är obehagligt ändå.
 
// Noa

Lycka!


Jag visste inte ens att det fanns cocosprickar i påse!
 
// Noa

Grattis!

 
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det systerdottern den äldres 14 (!) års dag!
 
Inatt kl 12 skickade jag ett grattis sms till henne och fick till svar att "Jag älskar dig moster!", det levde jag på hela natten sen, för jag har haft tre riktiga rövnätter på jobbet rent ut sagt.
 
Sen när jag vaknade idag så körde jag ut till Bjuv för att fira henne och för att käka smörgåstårta ;)
 
// Noa

RSS 2.0