Kramkalas!

 
Idag har jag varit på söder och kramats lite med min vapendragare A =) Där var inte så mycket folk idag så här i semestertider, så det var rätt skönt.
 
 
För att bevisa vilka idioter där finns där nere, så tog jag det här fotot.
 
Seriöst? Någon tar sylten i kakan och lägger tillbaka den? Tror de på fullaste allvar att någon annan vill överta deras begagnade kaka eller?
 
Än är den sista idioten inte född!
 
// Noa
 

Tabellen

 
Efter 1 - 2 förlusten mot AIK ikväll så ser tabellen ut så här!
 
// Noa
 

HIF - AIK

 
HIF - AIK ikväll!
 
Kom igen nu HIF! =)
 
// Noa

Världens bästa!

 
Idag blev jag utnämnd till världens bästa moster! =)
 
En av systerdöttrarna skrev att hon saknade mig och ville att vi skulle hitta på nåt roligt, hon, jag och hennes syster.
Dom är söta de små liven, även om de är rätt stora nuförtiden 12 och 13 år =)
 
// Noa

Lite stalking varning?!

 
Min syster är rolig!

Igår hade jag fått den här bilden mailad, hon skrev att kolla var jag stod när jag skulle ner till stan idag. Då där aldrig är parkeringar nere i stan så valde hon att stå på min gata och bredvid min bil, allt medan jag låg och sov helt ovetande.
 
// Noa

Nattens steg!

 
Trots larm så hann jag färdigt inatt med =)
 
Och här ser ni nattens steg!
 
// Noa
 
 

Kalmar - HIF

 
Igår spelade Kalmar - HIF och matchen slutade 1 - 1. Har dock inte sett den för att jag jobbade, men har spelat in den på min dvd om jag skulle vilja se den, samt att de brukar gå i repris på Cmore =)
 

Men tabellen ser ju fortfarande stabil ut måste jag säga! =)
 
// Noa

Sjukt nöjd!

 
Hade mitt första egna pass inatt och jag stressade på som bara fan för att hinna med allt. Då jag bara haft andra i bilen tidigare var det svårt att känna "hur bra eller dåligt" jag låg på allt tidsmässigt.
 
MEN jag hade varit färdig redan kl 04:30 OM det inte vore för att jag var i Klippan och fick ett larm i Örkelljunga vid den tiden. Då hade jag i och för sig bara tre bilronder bredvid varandra kvar, men jag fick helt enkelt släppa det jag hade för mig och köra på larmet. Men jag gasade på och jag hann tillbaka till Klippan och tog mina sista objekt, så körlistan blev fullkryssad =)
 
Anledningen att stegen minskat något beror helt enkelt på att en kille jag åkt med tidigare har haft hund med i bilen och därför har gjort om vissa bilronder till promenadronder pga vovven, men inatt regnade det och när man kör de ronderna går det mycket fortare än att gå dom. Därför minskar även stegen, fast 18 000 steg får man ändå vara nöjd med. Jag har fortfarande mage, men den börjar minsann redan bli mindre =)
 
// Noa 

Räkmackor!

 
Fick inte tag på någon nypotatis igår, så jag hoppade över sillen och potatisen idag och så blev det räkmackor istället =)
 
// Noa
 

Glad midsommar!

 
Önskar er alla en riktigt trevlig midsommar!
 
// Noa

Tvätta!

 
Vit uniformströja som ronderande väktare innebär att man får tvätta ofta!
 
// Noa

Nattens steg!


Inatt har jag sprungit på rätt bra om jag får säga det själv =)
 
// Noa

Vilken jävla natt!

 
Blev ju inte fullt så många steg som det brukar, men det har haft sina förklaringar.
 
När där kommer tre larm SAMTIDIGT och man ska ta sig från Skånes Fagerhult ner till Klippan är det inte roligt. När himlen dessutom bestämmer sig för att öppna sig fullständigt så att vindrutetorkarna inte hinner få undan vattnet på framrutan och man inte ser någonting framför sig på vägen, då är det inte heller så roligt.
 
Det har varit ett par lärorika pass jag haft i helgen, men jag är oehört tacksam att jag har haft J med mig i bilen, för jag hade inte rett ut allting själv. Och jag är tacksam att jag ändå har erfarenhet från branschen, hade detta varit första läran för någon, så hade de nog blivit avskräckta från yrket.
 
Men jag kan nog säga att detta är den näst värsta natten jag varit med om sedan mitt första pass som väktare överhuvudtaget, för mitt första pass jag hade, då var jag riktigt uppgiven och var nära att börja gråta, det var hemskt. Detta var inte lika hemskt, men det har varit en riktigt tuff natt!
 
// Noa
 

Nattens steg!

 
Blir ju bättre och bättre det här! =)
 
// Noa
 

Destination.... Landsbygd!

 
Ska bli gott med lite indisk mat innan jobbet =)
 
// Noa

Quizkampen

 
Igår fick jag den här frågan på  Quizkampen, min motspelare tyckte att det var lite fusk att just jag fick den frågan då jag jobbar där =)
 
 
Och så nattens steg, det ska nog bli bra på vågen det här =)
 
// Noa
 
 

Nattens steg!

 
Inte så illa om jag får säga det själv =)
 
// Noa
 

Tvätt

 
Ja, då var det dags idag igen!
 
Men skönt att få tvättat uniformsbyxorna framförallt, dom skavde rätt bra i knävecken under mina senaste pass.
 
// Noa

Ledig!

 
Trivs riktigt bra i min nya uniform faktiskt =)
 
Men nu är jag ledig några dagar och ska försöka smälta alla nya intryck och låta all ny information sjunka in lite.
 
// Noa

Nattens steg!

 
Nattens steg! =)

Dessutom hittade jag både till och från Perstorp utan GPS, hur jag sen ska lära mig hitta till alla objekten är en annan fråga.
 
Men det känns som att jag hamnat bland ett bra jobbgäng i Perstorp i alla fall. =)
 
// Noa

Nu kör vi!

 
Dags för första läropasset på nya bilen idag! =)
 
Nu kör vi så att det ryker!
 
Fick höra att man kör ca 35 mil på en natt på den här bilen, så det låter ju kanon, ska bara lära mig att hitta överallt med.
 
// Noa

Lunchdejt!

 
Blev en lunchdejt med mamma idag =)
 
Hon är söt hon! <3
 
// Noa

Sjuk

 
Att FSK ringer och jagar folk som är sjuka är sin sak, men att ringa cancerpatienter och fråga hur sjuka de är, det är fan bland det hemskaste jag hört!
 
// Noa

HIF - Åtvidaberg!

 
Har avverkat mitt första jobbpass idag, men hade tur och hann hem till andra halvlek av matchen, då stod det redan 2 - 0 till HIF och matchen slutade 3 - 0 =)
 
 
Och efter den vinsten är HIF fortfarande serieledare och drar iväg lite i tabelltoppen! =)
 
// Noa

RSS 2.0