HIF - Häcken

 
Dags att ta emot Häcken på Olympia!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Grovsopor!

 
Jag har ju börjat rensa hemma nu och både min granne och en kompis frågade om jag verkligen fick ställa grejer som byrå och sånt i soprummet, för i deras soprum får man bara kasta hushållsgrovsopor.
 
Men idag kollade jag skylten ovanför hörnan för just grovsopor och jag får ställa grejer där!
 
Min granne bor i HSB och jag i Helsingborgshem, därav skillnaden antagligen, men här tömmer dom grovsopor på fredagar och jag kan fortsätta kasta med gott samvete i mån av plats.
 
// Noa

Jaha....

 
Då börjar semestern lida mot sitt slut...
 
Egentligen skulle jag ha jobbat en natt och varit ledig i 13 nätter till, men så  blev det inte.
 
Dock är alla mina extrapass i Helsingborg, så jag slipper pendla och det blir ju roligare när lönelappen kommer dessutom!
 
// Noa

Kaos!

 
Full kaos och grejer precis överallt!
 
Men nu är garderober och tv på plats.
 
// Noa

Sundsvall - HIF

 
Dags att möta Sundsvall!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Redo!

 
Nu är vi rustade inför vintern!
 
// Noa

Tragiskt!

 
Inte att gärningsmannen är död, utan hela händelsen.
 
Det behövs mer pengar till svensk psykvård helt klart!
 
// Noa
 
 

Yazhou!

 
Lunchdejt med C och L idag på nya favvohaket!
 
// Noa

Statens selfiepinne!

 
Häromdagen blev jag tillfrågad om jag hade testat statens selfiepinne och jag fattade nada.
 
När jag fick veta att det var fartkameran, så tyckte jag det var ett passande namn =)
 
Och nej, jag har inte testat den och är inte så sugen heller, finns roligare saker att lägga pengarna på!
 
// Noa

Semester!

 
Äntligen semester!
 
Varför vara som alla andra och ha semester på sommaren när man kan ha semester i oktober/november?
 
// Noa
 
 

Hammarby - HIF

 
Dags att möta Hammarby!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
 // Noa

14 - 1

 
Varit på Helsingborgs Arena och kollat på systerdottern när de mötte Helsingborg och piskade dom med 14 - 1 ikväll! Systerdottern höll dessutom nollan när hon spelade =)
 
// Noa

Nytt i samlingen...

 
Jag ser ju en massa olika djur på nätterna, men inatt träffade jag min första ödla.
 
// Noa

Beslutsångest.....

 
Fick ett sms idag att vi ska ta nya foto till väktarlegitimationen.
 
Antingen kan jag ta det i Perstorp, innan jag går på min andra natt (= trött), eller så kan jag ta det på Väla.
 
Det är bara det att flera jag pratat med säger att de varit missnöjda med fotona på Väla, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Detta är verkligen ett nödvändigt ont känner jag och jag känner inte alls att jag är skitsugen på att fotas heller. Blä!
 
// Noa

Sjukt....

 
Det är inte konstigt att det finns främlingsfientlighet i det här landet.
 
I söndags kom där ett x antal flyktingar till ett ställe, tre av dessa gillade inte maten, då beställer kommunen ifråga tre rätter från gästis några mil bort och låter maten köras dit i taxi.
 
Är detta rimligt?
 
Hade det inte handlat om flyktingar hade det hetat att "ät och var tyst eller gå hungrig" ungefär...
 
// Noa
 

Big Brother

 
Av en ren slump såg jag att Big Brother börjar ikväll.
 
Inför förra säsongen så var det reklam överallt inför premiären, men i år verkar de ha missat det fullständigt. Inte ens min kompis C, som har koll på tv världen visste att det skulle börja.
 
// Noa

Haha

 
Fick ett mms av bästa E!
 
Fast det ligger nåt i det ;)
 
// Noa

Amadeusdejt!

 
Blev en dejt på stan med bästa E idag!
 
Hon har praktik hos en tandläkare i stan den här veckan nämligen, då hon ska bli en rik tandläkare i Dubai och försörja hela släkten när hon blir stor =) Det ser jag fram emot faktiskt......
 
Vi avslutade med en Amadeuskebab och hon ville bjuda, men jag hinner ju inte spendera min lön, då jag jobbar för mycket, så jag betalade, hon ska ju trots allt försörja mig om några år ändå ;)
 
Blev en trevlig eftermiddag iallafall och hon hade både mobil och nycklar och väska när jag satte henne på tåget hem.
 
// Noa
 
 

Mycket udda.....

 
Var nere och skulle kasta sopor och hör ljud från soprummet,öppnar och då står en kvinna där, jag säger hej och kastar min påse, sen låter jag sopdörren vara öppen för jag tänkte att den har väl slagit igen när hon gick in.
 
Då kläcker kvinnan ur sig att vissa har svängdörrar hemma ja och stänger dörren.
 
Varför i hela friden vill man ha dörren stängd om sig när man kastar sopor? Eller det är jag som är knepig som brukar kasta sopor med dörren öppen och stänga den när jag går?
 
// Noa

HIF - Elfsborg

 
Då välkomnar vi Boråsborna till Olympia idag!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Hasse Aro

 
När jag var liten brukade jag alltid se Efterlyst på torsdagar kl 21.
 
Av någon anledning bytte programmet sändningstid och visades på onsdagskvällar istället och fler än jag slutade även titta i den vevan, då det "blev fel" att titta på onsdagar när det alltid sänts på torsdagar. Nu finns det något som heter Nya Efterlyst, som jag sett ett kvarts avsnitt av.
 
Däremot tror jag på Tv4s satsning av Brottsplats Sverige, det visas kl 21 på torsdagar och det är Hasse Aro som leder programmet och det påminner mycket om gamla Efterlyst.
 
Jag tror det blir ett vinnande koncept faktiskt!
 
// Noa

RSS 2.0