Tonåringar...

 
 
Idag när jag vaknade hade jag fått ett sms av systerdottern den äldre och hon frågade om hon fick bo hos mig denna veckan. Jag var ju tvungen att ringa hennes mamma och fråga vad som hade hänt och det visade sig att systerdottern den yngre åkt på kräksjukan och den äldre var då jätterädd för att hon med skulle bli smittad, för hon har någon innebandycup i helgen.
 
Så efter mycket om och men lyckades jag övertyga henne om husmorsknepet att man ska svälja 10-15 hela vitpepparkorn för att undvika magsjuka. Hon undrade om hon var helt garderad om hon svalde 30 stycken samtidigt, men jag förklarade att man inte ska överdriva.
 
Det fungerar ju inte i praktiken att hon skulle bo här när jag jobbar, hon har skola på dagarna och jag har långvecka och det förstod hon nog tillslut.
 
Jag säger då det, tonåringar och deras idéer! =)
 
// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0