Matdagbok

 
Jag känner en snubbe som har problem med matsmältningen eller nåt sånt. Han har därför fått lägga om sin kost helt och hållet och sen han gjorde det så är han aldrig sjuk, inte ens förkyld.
 
Han förklarade det som så att om man äter något man är överkänslig eller allergisk mot, så lägger kroppen all fokus på att få bort det som inte är bra för en och därför fungerar inte immunförsvaret som det ska. Och nu äter han rätt och därför blir han inte heller sjuk.
 
Sen har jag en annan kompis som läst och forskat lite i att om man har en speciell blodtyp så bör man inte äta det eller det.
 
Vad jag tänkte komma fram till är att jag nog ska börja föra matdagbok, för att se om mina uppsvullna leder blir bättre om jag utesluter en viss typ av mat ur kosten. Det kan iallafall vara värt ett försök.
 
// Noa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0