Bevakningsjuridik



Sitter och bläddrar i min målkatalog nu medan jag dricker kaffe. Det är sjukt mycket man ska kunna på torsdag när kursen är slut.

Juridiken med alla paragrafer är det som är svårast att ta in.

"Ange vad som krävs för att man med tvångsmedel skall kunna inskränka någons grundläggande fri- och rättigheter enligt Regeringsformens 2 kap."

"Räkna upp de rättssäkerhetsprinciper som en väktare bör ta hänsyn till vid våld eller tvångsanvändning"

Och Brottsbalkar och Polislagar och så vidare och så vidare....

Fast kursledaren säger att det är ett enkelt prov och om man bara följer med på lektionerna så ska det inte vara några problem. Men oftast klarar hela gruppen provet och det är målet såklart.

Men hjärnan kokar över när man sitter 8 timmar varje dag och bara matas och matas med information, det märks bland annat på mina Wordfeudmatcher denna veckan, till mina motståndares stora glädje =)

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0