Lilla Laban...

Idag blev det ingen lång flygtur för mina små dunbollar, för trots att jag försökt tejpa och stänga igen "bråklådan", så lyckades både Ahmed och Laban ta sig in i den idag. Två flickor i samma tomlåda är ingen bra idé alls.

Så Laban åkte återigen på en känga från Ahmed rakt över ögat, fast denna gången hade Ahmed vänligheten att ge sig på det andra ögat. De andra två gångerna det hänt på en månad så har det varit samma öga bägge gångerna, men som tur är så har det ögat läkt nu. Jag kan inte vara arg på Ahmed heller, för de är lika bråkiga bägge två, men det är faktiskt synd om Laban som åkt på stryk så ofta på sistone.

Så idag tog jag bort bråklådan helt och hållet och förhoppningsvis klarar dom av att vara kompisar i fortsättningen och då kan dom återgå till att flyga minst en timme om dagen istället för de 10 minuterna de hann vara ute idag innan olyckan var framme.

Hemma i buren kan dom uppföra sig utan problem och innan dom tuggade sig in i bråklådan så har det gått bra när de varit ute och flygit med, så det ska nog bli bra nu när den lådan får flytta till soprummet.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0