Kissa hemma??



Jag är oftast en ganska snäll människa, men idag har det varit krig.

Det hela har väl egentligen pågått ganska länge nere på Folkis, då där finns folk som fått för sig att vi har bestämda platser, vilket vi inte har och aldrig har haft. Så finns där en äldre kvinna som vi kan kalla B som mer eller mindre kört bort folk från "hennes plats" och de hon kört bort har snällt flyttat sig när det inträffat utan att säga nånting.

Men sån är inte jag och igår när hon körde bort en av de jag pratar med så fick jag nog, så jag gick dit 10 minuter tidigare än vanligt idag för att vara på plats innan hon kom dit och jag tog således hennes plats trots att där var 10 andra datorer lediga.

Hon kommer in i rummet, säger godmorgon och är på väg att sätta sina grejer där jag satt och frågar om hon får lov att sitta där jag sitter, då svarar jag helt enkelt att "Nej, för nu sitter jag här och vi har faktiskt inte bestämda platser på detta stället."

Tanten B blir helt tokig och säger att hon har minsann suttit där sedan i april månad och undrar om jag gör så för att jävlas med henne, varpå jag svarar att jag ville ha lite miljöombyte idag.

B samlar ihop sitt pick och pack och på vägen ut säger hon åt mig att " Du kan gå och kissa hemma......"

Ehh, va?

Jag har frågat massor med folk idag, min mamma med (för henne hade jag en lunchdejt med) om vad detta med att kissa hemma betyder, men det är ingen som fattar vad hon menar?! Så vet någon innebörden får ni gärna skicka en kommentar.

Hur som helst så skickade B in sin väninna M som skulle gnälla och jag sa samma sak till henne, vi har inga bestämda platser här nere.

Den här B är mycket speciell, jag har verkligen ignorerat henne hur många månader som helst, men hon har envisats med att prata med mig fast jag inte svarat henne och nu hade hon sagt till nån att hon skulle ALDRIG mer sitta i det rummet. Så summan av det hela är att jag vann tillslut, jag satte henne på plats och nu slipper jag henne och hennes försök att lägga sig i mina konversationer med andra människor och förhoppningsvis har hon lärt sig att man inte kan köra bort människor hur som helst.

Men ja, idag var jag kanske lite elak - fast jag har njutit av det hela dagen!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0