Hmm

Idag vaknade jag av klockan iallafall =) Men nog om det. Läste på en blogg igår om jämnställdhet och vart gränser går för vad man får säga och inte säga. Typ negerboll och sånt.



Så googlade jag efter en Volvologga och såg till min förtjusning att det är fler än jag som uppmärksammat att Volvos logga faktiskt är en mans symbol.

Folk har hängt upp sig på Noggerglass, kinapuffar och negerbollar, men det är ingen som jag hört gnälla om Volvos logga, tror inte att folk i allmänhet "sett" mans symbolen i loggan heller, för det har liksom inte blivit någon snackis om det.

Själv har jag varit medveten om detta länge, men bryr mig inte så mycket om att det är så, däremot tycker jag att det är konstigt att inte alla feminister där ute har klagat till diskrimineringsverket =)

// Noa


Kommentarer
Postat av: Jessie

Den där diskussionen med volvo-märket blossar allt upp då och då, men den har aldrig blivit så uppmärksammad som "negerbolls-diskussionen" eller "Kinapuffs-diskussionen".. Jag kommer bl.a. ihåg att det var lite liv om volvomärket när jag gick på gymnasiet.. Konstigt egentligen att det inte blivit mer uppmärksammat än det har blivit med tanke på alla såna här diskussioner som blossar upp idag.. Aja, jag älskar volvo oavsett :)

2011-11-16 @ 19:12:33
URL: http://juppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0