Skattepengar

Igår kom visst skattepengarna in på kontot =) Nu ska vi bara vänta på pappas utbetalningsavi med så att jag kan gå till banken och köa för att få ut dom.

Sen hände nåt lustigt idag, jag träffade mamma och var på Väla, tog en räkning som kommit med och tänkte ringa och höra om dom kunde skicka den direkt till mig i fortsättningen.....När jag sitter där i telefonkön så tittar jag lite noggrannare på lappen och ser att mamma betalar den här räkningen (den gäller en gruppförsäkring) både för sin egen räkning och för sin make/maka/sambos räkning och har gjort hela tiden. Eller ja, jag har betalt den hela tiden utan att forska så noga i vad det handlade om.

Men då pappa varit avliden i över ett år så ska hon såklart inte betala hans del med. Så jag tänkte att det var ju bra om dom kunde ändra på det så hon får rätt summa på inbetalningskorten framöver.

Dessutom fick jag reda på så kommer hon nu att få utbetalt den här dubbla kostnaden hon (jag) betalt för mycket och sen kommer pappas premie av denna försäkring att tillfalla mig och syster. Läser jag sen på deras sida så rör det sig isåfall om ett större belopp som skrevs ut på sidan och som kommer att betalas ut som en engångssumma. 

Men dom på Försäkringsbolaget blev lite förvånade när de fick höra att det var så pass länge sedan min pappa gick bort och att jag ringde nu liksom. Men vad säger man? Bättre sent än aldrig!

Och jag som bara ville ändra adress och få ett nytt inbetalningskort med rätt belopp.

Man kanske skulle köpa sig en trisslott idag?

Min syster drar till Thailand med familjen om det handlar om den summan jag läste mig till, själv ser jag det som att jag köpt en jävligt billig bil =)

// Noa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0