Ögonoperation



Pratade lite med T igår om det här med att operera ögonen och nu när jag fick ett oväntat tillskott på kontot så är jag faktiskt sugen på att göra det.

Har funderat på det tidigare, men känt att jag vill att mina pengar ska växa lite till först. Men nu är sitsen lite annorlunda när jag får försäkringspengarna som ett oväntat tillskott. Och med tanke på att jag haft glasögon sedan jag gick på dagis så hade det varit riktigt skönt att slippa hålla på med glasögon och linser. 

Sen får vi se om jag ens kan göra det, synen måste ha varit stabil i minst 2 år och grejen är att jag är typ nästan blind på mitt vänstra öga. Nej inte riktigt, men jag ser riktigt uselt på det ögat och när jag skaffat linser så har jag inte fått rätt styrka på vänsterlinserna, för hade jag haft perfekta linser på bägge ögonen så hade det blivit fel längre fram i synfältet eller hur man ska säga. Vet inte om det beror på att jag är översynt eller vad det beror på, men så är det iallafall.

I och med att jag ska jobba i sommar så kommer jag nog vänta med att boka rådgivning tills i höst, alternativt boka rådgivning när jag vet mer om hur mitt sommarschema ser ut.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0