Sömnrubbningar....



Är det någon som har koll på sånt här med sömnrubbningar?

Jag har nämligen sen en tid tillbaka drabbats av detta fenomen och det börjar bli tröttsamt vid det här laget, bokstavligt talat.

Jag brukar oftast somna utan problem när jag lägger mig, men sen vaknar jag till och från under hela natten. Nu har jag börjat föra lite statistik på när jag är vaken på nätterna med och inatt så vaknade jag till vid 2, vid 4 och vid 7 innan det var dags att gå upp vid 9:30 för att tvätta.

Jag vaknar alltså till, tittar på klockan och somnar om igen. Så det är inte så att jag måste på toa flera vändor per natt. Men detta resulterar i att jag är fruktansvärt trött redan tidiga kvällar och jag känner mig aldrig riktigt utvilad. Vissa nätter kan jag dock sova, som nyår då sov jag hela natten, men inte natten till nyår. Så har jag tur får jag ibland sova en natt i veckan utan att vakna, annars vaknar jag några gånger varje natt.

Har försökt googla lite på sömnrubbningar och många skriver att det kan bero på oro eller depression osv, men jag mår bättre än någonsin, jag stormtrivs på Folkuniversitetet och jag är inte orolig för något heller, jag menar jag har tak över huvudet, en bil att köra, pengar på banken och jag har ett jobb nu under januari och underbara pippisar,vad mer kan man önska sig liksom?

Jag dricker inte kaffe på kvällarna och jag äter inte efter kl 21 heller, jag motionerar nästan dagligen och äter bra mat för det mesta. Vågar man hoppas på att detta är något övergående? Finns det något man själv kan göra?

Jag är och har aldrig varit den som går till läkaren för minsta lilla och jag är inte intresserad av att knapra sömntabletter heller. Annars är jag öppen för förslag =)

// Noa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0