Byta elbolag...



El är dyrt.

Jag har för närvarande Öresundskraft där jag under hur många år som helst bundit min el 3 år i taget och det har fungerat bra, dock så har Öresundskraft gått back på alla dessa 3 års avtal och därför kan man bara binda sin el 1 år i taget numera.

Förr debiterade dom för 4 månader, men det senaste året så har dom börjat debitera för 3 månader i taget istället, ändå hamnar mina fakturor på samma summor, trots att där är en månad mindre. Så därför tänkte jag byta elbolag. Sen har jag pratat med folk om just elräkningar, folk som har tvättmaskiner, diskmaskiner, lagar mat varje dag, har datorer och platt-tv:ar osv osv och bor dubbelt så stort som jag gör, de har ändå mindre elräkningar än vad jag har. Mycket märkligt!

Hittade ett bolag igår som jag tänkte byta till, skrev i mitt första mail att jag bor i Helsingborg, fick ett pris, sen när dom ska teckna avtalet så kommer dom på att Helsingborg ligger i Skåne och därför kommer tillhöra område 4 när Sverige ska delas in i 4 delar efter november i år, där Norrland kommer få billigare el och där Skåne kommer få dyrare och vips så steg priset på elen rejält.

Men nu har jag hittat ett annat bolag via Hyresgästföreningen där jag slipper årsavgift och dessutom får 1 öre rabatt på varje kwh. Låter kanon, men nu får jag hoppas att det är det priset som gäller och att dom kan fixa detta till den 1 mars när mitt nuvarande elavtal går ut.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0