Hemma bäst...

Det är så underbart att vara hemma så ni anar inte, jag kanske tjatar men så får det vara. Mina fåglars glädje när dom fick flyga i flera timmar i flera omgångar, det är lycka i mitt hjärta.

Att kunna gå in i duschen och duscha i rent, bakteriefritt vatten var underbart. Att kunna borsta tänderna i vatten jag rent tekniskt kan svälja om jag vill, det är underbart.

Att kunna gå ut på stan utan att få ett dieselmoln i lungorna är underbart, även om det har sin charm i Thailand med att känna dofterna där nere, men man uppskattar verkligen den "rena" luften här hemma, antagligen bara under några få dagar men ändå.

Att kunna trycka på en knapp på datorn, ha ett snabbt internet och kunna surfa runt utan att vänta 5 min på en sida.

Att kunna krypa ner i min ny och renbäddade säng hemma, ligga under täcket, känna värmen från elementen och bara kolla på alla grejer jag spelat in, det är mys.

När jag först kom in i min lägenhet fick jag nästan en chock, bor jag här? Kände knappt igen mig hemma, men var så glad att återse mina grejer.

Jag hör mina fåglar hela tiden och jag uppskattar det!!!

Hade jag kunnat flytta mitt liv ner till Thailand hade jag utan tvekan kunnat tänka mig att leva där nere, men tyvärr kan inte mina pippisar följa med då, så jag får stanna här =)

I Thailand jobbar de flesta 6 dagar i veckan, men där vi bodde i lägenheten jobbade vissa på restaurangen för 6000-7000 baht i månaden och hade 1 "day off" i månaden. (1000 baht är ca 200 svenska kronor)

På tal om mina fåglar förresten, mamma har sagt att hon aldrig mer vill passa dom, men så hade hon sett en annons på blocket på 2 st  likadana och hon hade börjat planera var dom skulle vara någonstans, dom skulle sitta på den väggen osv osv, när jag frågade om hon ville köpa dom sa hon nej, men sen sa hon att om mina får ungar vill mamma ha 1 unge, inte fler, men en vill hon ha =) Tror nog att om jag skulle åka nånstans senare så kan jag nog lyckas övertala mamma att ta hand om huliganerna igen =)

Har förresten lagt upp bilder från resan på min bilddagboken.se, heter noas79, så logga in och se eller så får ni be snällt om lösenord =)

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0