Wtf...

Tänkte jag skulle vara förutseende och betala in resterande pension upp till 12 000 kr detta året, dvs 10 800 kr ( betalar 100 kr i pension i månaden ) men det var inte så enkelt.

När jag väljer överföringar finns inte mitt pensionskonto med och när jag försöker lägga till kontot som mottagare så går inte det för att det är mitt eget.

Hoppas nu jag hinner få svar från Swedbank om hur jag ska göra för att flytta pengarna innan årsskiftet, för jag vill ha tillbaka mina minst 30% på de pengarna i kontanter på deklarationen nästa år.

Viktigt att tänka på om någon läsare vill göra detsamma, kommer du över 12 000 så betalar du 50% extra i skatt på de pengarna som överstiger 12 000, så betala för allt i världen inte in mer...

Fan vad jag lät rik nu då som bara vill kasta in 10 800 kr på ett pensionssparande, i jultid och allt, jag har bara 34 år kvar till jag går i pension och jag är för snål mot mig själv för att köpa en ny dator för 6000 kr, men pensionsspara ska jag, vet inte ens om jag lever tills jag är 65 år haha.

Men varför leva idag när man kan leva om 34 år? *ironi*

Nejdå, just nu vill jag bara se mina pengar växa snabbt, det handlar om det och någon 30% ränta får jag ingen annanstans, dessutom går mitt pensionssparande till mig själv, eller till mitt eventuella dödsbo så det är ändå en win-win situation...

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0