Lördag...

Egentligen har jag en massa saker jag borde göra, klippa mig, dammsuga, städa till pippisarna osv osv, men vet ni vad? Ibland får man faktiskt tillbringa dagen i sängen under ett varmt duntäcke framför en bra film, eller med en bra bok =)

Speciellt när det är kallt ute och fullt med snö.

För det är trots allt en dag imorgon med när man kan göra alla tråkiga saker =)

Förresten har jag varit ute och flyttat bilen en vända, i förebyggande syfte då jag börjar på Folkuniversitetet på måndag och ska börja promenera dit. När jag kommer hem om eftermiddagarna är det inte säkert att jag hittar någon parkering att byta med och man får stå max 7 dygn på samma ställe.

Nu tror jag inte dom kan hålla reda på ALLA bilar direkt, för häromdagen så körde jag till Väla, lämnade en plats och när jag kom tillbaka fick jag samma ruta igen, även om sannolikheten är minimal så KAN mina ventiler ha hamnat på exakt samma sätt som innan jag körde. Och hur vet dom vilken tid jag ställde mig där? Det är inte så att dom står i min gata och kontrollerar hela dagarna.

Men nu får jag iallafall stå där tills på lördag och så får jag flytta bilen på helgerna framöver om jag inte hinner i veckorna. Jävligt drygt att parkera nu när det är snö, för andra bilar parkerar lite som dom vill känns det som när inte strecken syns för all snö, men jag vill iallafall stå lagligt i rutan.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0