Framförhållning...

Fick ett samtal från systerdottern imorse, hon skulle ta en spruta och ville att någon vuxen skulle vara med när hon tog den och varken hennes mamma eller pappa kunde. Grejen är bara att det tar 20 minuter för mig att köra till Bjuv.

Först ringde hon och sa hon skulle ta den klockan 10.20, då var klockan nästan 10 så jag förklarade att jag kommer inte att hinna. Vi lägger på och när klockan är 10.45 ringer telefonen igen och då säger hon att hon ska ta sprutan kl 11 och jag får snällt förklara att det är om en kvart så jag kommer verkligen inte att hinna.

Hade jag bara vetat detta igår hade det inte varit några problem. Eller om jag klockan 10 fått veta att hon skulle ta sprutan kl 11. Men helt utan framförhållning så går det inte.

Har lite dåligt samvete nu, men samtidigt är jag inte stålmannen som kan flyga dit på 5 minuter.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0