Comhem i ett nötskal...

Fick nyss ett samtal från Comhems kundtjänst då jag bor i ett Comhem hus och har kabeltv inkluderat i hyran. I lördags eller söndags så blev Tv3 väldigt grynig i bilden. Men ingen annan kanal är drabbad. Så jag felanmälde helt enkelt till Comhem.

Men dom verkar lite korkade på Comhem, det är förstås inte killens fel som jag pratade med, men han sa att dom känner till att det är lite bekymmer i Helsingborgstrakten, något skit som kommer in i deras system som sänder ut kanaler till oss tittare, vilket då har gjort att i vissa områden så är det då Tv3 som är knas och i andra områden i Sverige kan det vara någon annan kanal. Men i teorin kan jag vara den enda i mitt hus som har dålig bild, ungefär. Det han kunde erbjuda var att skicka ut en ny antennsladd på 2.5 meter ( jag har nog 4-5 meter mellan uttag och tv) eller så kunde jag själv köpa en ny antennsladd på rätt längd för någon hundring.

Dom ville alltså att man skulle byta ut sin antennsladd för att se om det hjälpte problemet innan dom gör en felanmälan. Men hade det varit fel på min nuvarande antennsladd så hade väl ALLA kanaler varit gryniga i bilden? Eller? Är det jag som är korkad?

Nu har jag en liten 14 tums tv i förrådet som jag kan ta upp och kolla bilden med den nya sladden jag ska få skickad kostnadsfritt så jag slipper kånka på min 42 tums plasma tv hit och dit, men ändå.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0