Måndag...

Ja så var det en ny vecka med nya tag =)

Idag fyller systerdottern den äldre 10 år, sjukt vad tiden går snabbt...Minns fortfarande när min syster ringde mitt i natten och berättade att hon hade fått en liten flicka...Och det är 10 år sen... Märkligt ändå hur vissa saker bara kan sätta sig så där och finnas kvar i minnet år efter år. Hur som helst så tänkte jag att jag skulle ringa och gratulera henne i eftermiddag när hon kommit hem från skolan.

Sen imorgon eftermiddag ska jag köra och lämna in min bil på lite uppgradering =) Egentligen ska dom inte börja titta på den förrän på onsdag, men kör jag upp och ställer den redan imorgon så får jag dels skjuts hem efteråt, jag får chansen att lämna min present och fira systerdottern litegrann och jag får med mig min nya byrå hem med. Alternativet hade varit att köra bort med bilen på onsdag morgon, gå till tåget och komma hem utan byrå, så det blir bäst imorgon. Det som ska försöka åtgärdas är iallafall knakandet när jag svänger, att bilen kan bli sjukt varm när jag kör stadstrafik, handbromsvajern ska spännas lite extra innan det är dags att besiktiga bilen om en månad eller så och sen ska jag äntligen få min stereo inkopplad igen. Den blev urkopplad och insatt i den där vita Forden som jag ägde i en vecka ungefär och sedan dess har jag fått lyssna på min mp4 spelare på högtalarläge när jag kört bil, vilket har funkat, men det har inte varit jättelattjo precis att alltid ha varit tvungen att ha den laddad och att inte kunna lyssna på radio ens om jag hade velat. Så det kommer bli kanon att äntligen ha en stereo igen =)

Resten av veckan vet jag inte riktigt hur den ser ut faktiskt, men det visar väl sig, får se om där är fler som hör av sig om mina ungar. Var en som ringt i lördags, då ska sägas att i annonsen kan man bara svara via mail, dom som verkat intressanta har fått mitt "blocketnummer" som jag inte använder annars och i lördags hade jag såklart glömt att starta extratelefonen, så någon hade ringt kl 11:18, suttit tyst i 2 minuter och sen berättat för någon annan i det rum hon ringde ifrån att det var en telefonsvarare...Märklig människa den där...Vet inte ens om det känns okej om hon skulle ringa igen, för om man inte vill prata på en telefonsvarare, då lägger man väl på luren när den kopplas in? Undrar om tanten förstår att om man skaffar en pippi så måste den ha MAT?

Jaja, det visar sig, nu är jag noga med att starta extratelefonen när jag vaknar iallafall om någon skulle ringa.

Annars har jag kastat mig in i Zeldas värld igen, Twilight Princess till Wii, vet att det är typ samma spel som till GC, men sjukt roligt är det iallafall. Så det lär bli en del Zelda i veckan som kommer =)



Sen tränar jag en timme om dagen ungefär på mitt Wii Fit Plus och både mitt BMI och min vikt är på nedgång och balansen börjar rätta till sig så det känns bra efter att ha blivit övergödd när jag jobbade på Fritzell.



Ha en bra vecka allesammans!!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0