Volvon...


Min första bil, en Volvo 464 GLE - 91

Min gamla Volvo som jag hade har nu bytt ägare igen... Kollade den för några månader sedan och då hade den blivit avställd strax innan skatten skulle betalas. Och från och med den 11 december har den fått en ny ägare igen som heter Mohammed G Hassan.

Blev lite konfunderad bara, för jag trodde att man var tvungen att ombesiktiga bilen när den varit avställd? Eller har jag helt fel för mig? Den senaste godkända besiktningen är den jag gjorde i februari i år nämligen.

Volvon var speciell för mig då det var min första bil, sen drömde jag om den häromnatten och därför fick jag kolla upp den. Men nej, handen på hjärtat så saknar jag den inte längre, det är skönt att ha en pålitlig bil nuförtiden som inte är nära på att börja koka för att det är varmt ute eller för att man kör längre än 3 mil. Även om den faktiskt fungerade bra under första året (jag ägde den i 1 år och 8 månader) och det var först under de sista 8 månaderna som den började krångla och höll på att koka. Och rosta undertill...Och rostade ännu mer på ställen där det inte var så bra att den rostade...

Undrar om Mohammed behåller den länge eller om den faktiskt går till bilhimlen snart?

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0