Fylla på lagret...

Jag är en sån person som gärna köper på mig en massa grejer så att jag alltid har saker hemma. Då pratar vi typ tandkräm, tvål, kaffefilter osv osv. Öppnar jag den sista tandkrämstuben måste jag köpa en ny innan jag ens kommit till hälften på den jag har kvar, har jag 20 kaffefilter kvar måste jag köpa nya, fast det inte är "kris", tar min sodastreampatron slut och jag sätter i den jag har extra, så måste jag åka och köpa en ny så att jag alltid har en full hemma. Ja ni fattar grejen.

Idag hamnade jag i ett sånt dilemma med fågelmaten, jag brukar köpa på mig 4-5 kg när jag köper fågelmat, så vet jag att jag har ett tag. Idag hällde jag upp fågelmat i min fågelmatspann.



Och kände att oj, jag måste köpa mer fågelmat.

Det är bara det att det är ishalka ute på vägarna, vilket resulterar i att jag gärna låter bilen stå såna här dagar och det är jävligt långt att GÅ till affären där jag brukar köpa fågelmat. Dessutom har jag faktiskt en oöppnad påse fågelmat kvar, förutom det kilot i spannen.



OCH det är fåglar jag har och inte hästar, dom äter ungefär 1 kg på en vecka och på fredag när jag slutar tidigt kan jag utan problem ta mig till affären och handla ny fågelmat, plus att jag då samtidigt kan handla mitt bidrag till årets julbord hos mamma (vi har kommit fram till det att mamma inte ska behöva stå för hela kalaset själv, så alla bidrar med några grejer enligt en fin lista min syster skrivit)

Och mitt bidrag består av



Sen kan jag ändå inte köpa prinskorven för tidigt för då hinner bäst före datumet gå ut innan jul, vilket innebär att jag inte bör handla den förrän nästa vecka ändå.

OCH fåglarna kommer inte att svälta under veckan som kommer, så varför stressar jag egentligen upp mig? 

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0