Äntligen...



Tar sin lilla tid när man formaterar och lägger in ett nytt operativsystem, att få datorn (eller i mitt fall datorerna) precis som jag vill ha dom.

Laptopen blev prio ett och den blev färdig relativt snabbt, sen var jag inte så sugen på att mecka med ytterligare en dator, men nu är den stationära färdig den med. Egentligen tycker jag att sånt är rätt kul, men jag har gjort det för många gånger och nu är jag dessutom sjuk...

Skumt bara, för jag la in ett rent Windows 7 på bägge och tog bort de gamla (Vista respektive XP) direkt, ändå kom uppdateringarna i olika ordning på mina datorer. Men nu är dom som sagt uppdaterade och klara och äntligen har jag fått rätt på mina brännare med.

Xp var bra när det kom, men allt är relativt, då var man van vid Windows 98 som frös och hängde sig stup i kvarten och det är klart att Xp blev en wowupplevelse för 10 år sen, men Xp idag är fruktansvärt segt efter alla säkerhetsuppdateringar.

När det gäller Vista så har jag faktiskt inget att klaga på, jag var helnöjd och det har aldrig krånglat för mig, men så blev jag sugen på att förnya mig....

Och ja, Windows 7 är verkligen värt varenda krona!!! =)
Smidigare att arbeta i, går mycket snabbare och verkar mycket stabilare, en bra investering helt enkelt!!

Och vad säger man? Bättre sent än aldrig!!!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0