Jävla plusgirot...

Så mycket besvär för ingenting?

Förra veckan fick pappas dödsbo en utbetalningsavi från Telia på 95 kr. På avin står det att om man löser in den i en butik (läs typ Hemköp) så är avgiften 25 kr och löser man in den inne på en bank är avgiften 50 kr.

Tidigare när jag fått såna här utbetalningar så har det inte varit några problem, då har dom satt in pengarna på hans eget konto och därmed slapp vi avgiften på banken. Kruxet nu är att pappas konto är AVSLUTADE av ganska logiska orsaker. Jag försökte ringa banken, men orkade inte sitta en halvtimme i telefonkö så jag skickade ett mail till dom och idag hade jag fått svar.

Då behöver jag en fullmakt från de andra dödsbodelägarna ( dvs syster och mamma ) och sen måste jag ta med mig hela bouppteckningen ner på banken. Jag fick dock inte svar på om jag slipper avgiften då eller inte, så jag fick skriva och fråga om det igen.

Seriöst? 95 kr...

För jag kan inte gå in på Hemköp och vifta med ett dödspapper, för såna har dom kanske aldrig sett förr, så jag måste gå på banken. Grejen är att Swedbank stängde sitt kontor här uppe och har bara ett kontor i stan och där är alltid snormycket folk.

Men min syster var snäll nog att skänka de här pengarna till mig mot att jag gör jobbet haha, jo för 95 kr är en hel förmögenhet...Verkligen....

Men pengar är pengar och man vill inte låta dom bränna inne heller, men efter detta hoppas jag att det är slut med såna jävla plusgiro utbetalningslappar i brevlådan.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0