Spännande!!

Klockan 13:45 idag så kollade jag i Laban och Gizmos holk och där är en tredje unge på gång, redan då var ägget halvöppet, men fortfarande har den lilla inte lyckats ta sig ut för egen maskin. Och även om jag vill hjälpa den lilla så ska man absolut inte hjälpa till, inte ens föräldrarna gör det. Ungen måste ta sig ut själv och klarar den inte det skulle den troligen inte klara sig så länge själv ändå.

Men det är spännande och jag hoppas den lilla kommer ut snart, för den kämpar tappert.

Hoppas nu den orkar kämpa på och att den klarar sig den med!!

Men dom växer fort, det lilla som sticker ut ur ägget är ett ben och en fot, kolla på syskonens fötter hur stora dom är i jämförelse.

Ska nämnas att alla andra ungar jag fått tidigare har kommit under natten och legat där i holken på morgonen när jag vaknat, så jag vet inte hur lång tid det brukar ta för dom att bryta sig ut ur ägget.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0