Lyxfällan...

Tänk att det finns så många puckade människor i detta land, man blir mörkrädd när man ser på Lyxfällan.

Jag har inte haft det så fett ekonomiskt, nu blir det förvisso skillnad när lönen kommer att börja rulla in på mitt konto, men skillnaden på mig och på alla puckon här i landet är att jag inser att man inte kan handla för pengar som man inte har.

Visst är det okej att ta lån om man ska köpa en bil eller köpa ett boende exempelvis, men då får man se till att man kan betala av det med, men att folk har massa krediter till höger och vänster?

Jag fattar inte hur folk kan vara så korkade och dessutom visa upp det för hela svenska folket, men det är roligt att titta på och inse att jag iallafall har koll på min egen ekonomi. Men det kan bero på att jag köper mina grejer kontant, och inte för andras pengar =)

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0