Jaaaaaaa!!!

Efter att ha meckat med datorn hela helgen beslöt jag mig för att lägga in mitt original xp home på min stationära dator för att få mina uppdateringar som jag ska ha efterhand som de dyker upp. Så det roade jag mig med igår, att installera om xp en sista gång och till min stora besvikelse så upptäckte jag att min andra hårddisk på 250 gig inte hittades när allt var klart och på den hårddisken har jag ALLT.

Detta då xp pro gör om disken till en dynamisk disk och xp home kan så klart inte läsa dynamiska diskar, så min hårddisk fanns på datorn, men den var främmande, så jag kom inte åt det som fanns på den...

Sen idag såg jag att det är måååånga som haft detta bekymmer och fick tipset om världens bästa dataprogram som heter Easeus Data Recovery Wizard Professional där man kan få fram förlorade filer, dels om hårddisken har kraschat eller om hårddisken är fel format osv osv, så den läste in och hittade mina filer på hårddisken jag inte kom åt och sen kunde jag utan problem backup:a min hårddisk till min vanliga C: så länge och sen är det bara att konvertera hårddisken till rätt format och formatera den och sen kan man flytta tillbaka allt igen och inget av det jag hade har gått förlorat =)

Säga vad man vill, men när det gäller dataproblem, vet jag inte svaret så letar jag reda på hur man gör och fixar det =)

Jobbet går kanon och vi har sjukt roligt när vi jobbar, detta är lätt det bästa jobb jag haft i hela mitt liv, jag skuttar glatt upp ur sängen på morgnarna och idag började jag jobba 100%, för nu har det börjat bli massor att göra om dagarna =) Jag har fan världens bästa jobb och världens bästa arbetskamrater!!!!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0