Då har man provat att krocka då....

Slutade tidigt idag och tänkte att jag skulle köra en vända till Väla...Sagt och gjort och jag kommer körande i 30 km i timmen på en låååång raksträcka....Kommer till en korsning där det kommer en väg från vänster, där svänger en bil.....och jag kommer körande och hamnar bakom honom.....Jag kör fortfarande RAKT fram och ska inte svänga överhuvudtaget....Då kommer där en kärringjävel körande och ska svänga vänster.... Och precis när jag kör förbi henne så dundrar hon in med sin högra framskärm i min vänstra bakskärm. Jag kommer alltså från hennes HÖGER och inne på Välas område gäller HÖGERREGELN!!!!

Jag stannar och hoppar ur bilen och vi börjar gapa på varandra...Hon hävdar att hon stått mitt i korsningen när jag kom körande....Och att jag körde snabbt som fan.... Men jag har snarare kört för långsamt om hon krockar mig där bak med sin framända. Annars skulle det varit jag som dundrat in i henne. 2/3 av min bil hade passerat henne när hon svängde ut och körde in i mig.

Hon körde av lite rost på min bil, och hon har väl halva min lack på sin framskärm, så vi sket i att göra nåt mer, hennes bil fick värsta smällen.. Men oavsett så har hon väjningsplikt när hon ska svänga och det var hon som gjorde fel, inte jag!!!

Jag säger inte att jag är världsbäst på att köra bil, men till skillnad från henne så kan jag TRAFIKREGLERNA!!! Sen kom jag inte i full 90 som hon antydde, för alla som åkt med mig vet att jag håller hastigheten.

Men jag lever och min bil hände det inte mycket med, det var ingen jättehastighet vi krockade i heller, men obehagligt ändå såklart.



Jag är alltså den blå pilen och kärringjäveln den röda som har väjningsplikt!!!!!

Dock kom jag hem, hade fått en sms-avi och sprang upp på Hemköp och det visade sig att dom inte engagerat sig i att laga min inspelningsbara DVD, så jag fick en helt ny =)

// Noa


Kommentarer
Postat av: Pamela

Men shit Noa... vad det ska hända grejer...

2009-10-29 @ 20:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0