Då var sprutan tagen...

Kom till jobbet som vanligt vid 8 imorse och fick då veta att Micki hade en plan för oss två, vi skulle nämligen vaccineras idag mellan kl 13-18 på samma ställe. Tanken från början var att vi skulle jobba hela dagen och sen köra ner, men Mickis plan gick ut på att först ta lunch och sen köra ner och vara där nere strax innan kl 13 och få det gjort.

Det gick hyfsat fort ändå, trots att det var en hel del som nog hade samma tanke och var där redan kl 12:40 ungefär. Men det gick smidigt och jag var helt smärtfri under hela eftermiddagen, blev lite öm under kvällen dock när jag får upp armen i brösthöjd, men inte annars. Tänkte att jag skulle jobba lite övertid för att slippa åka ner och skriva lapp på AF nästa månad och tanken först var bara att stanna under den tiden vi var borta för att ta sprutan, dock blev det jobb tills klockan 21 ikväll, men det blir fina pengar sen framåt jul =) Samt att jag får timmar tillgodo så att jag förhoppningsvis slipper skriva lapp på AF den 10 december. Var nere i tisdags nämligen och körde från jobbet kl 11:30 och var tillbaka kl 12:45 och fick kasta i mig lunchen, men det innebar ett bortfall av timmar för min del och min handläggare vägrade att låta mig skicka in papperna.

Så det blir nog övertid imorgon och på onsdag med =)

Sen var där en tomte från Karlskrona som ville köpa mina fågelungar som ligger på blocket, dock ville han ha en hane och en hona, så det lät som att han tänkte para mina ungar med varandra, vilket definitivt inte är okej, då stannar dom hos mig, för här blir det ingen inavel. Det fattar väl alla, att man inte kan para syskon?! Dessutom ville han ha sänkt pris för att han bodde långt bort. Men det är faktiskt inte mitt problem att han som bor långt bort sitter och kollar annonser i Helsingborg, så det blev nixpix från min sida. Jag vill att mina djur ska få det minst likabra som dom har det här, jag skulle aldrig sälja en av dom så att den sitter helt ensam, eller sälja dom till någon som tänker para dom, då har dom det bättre här, dom äter mig inte ur huset precis, då låter jag dom stanna.

Det var nog allt för idag =)

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0