Knepiga grannar...

Det ringde nyss på min dörr och då jag bor i ett hus där det bara är porttelefon och där även vi hyresgäster måste gå in med nyckel alltid så undrade jag vem det kunde vara. Det var en granne någonstans i huset uppenbarligen, så när jag öppnade undrade hon om jag hade katt? För det luktar kattpiss i hela trapphuset...

Nu har jag förvisso en lite ljugande skylt på dörren, för där står att vid brand eller annan fara finns här 2 st dvärgpapegojor att rädda, dom är i själva verket 6 st, men det har inte mina grannar med att göra ;)

Bruden som bor bredvid mig har katter och hon har också en liknande skylt som min att där finns katter att rädda, så varför ringer man ens på min dörr och frågar om jag har katter för? Undrar om hon inte var läskunnig, eller om hon bara var dum? Eller nyfiken på vem jag är som bor här, för när jag sagt att jag bara hade fåglar så sa hon att hon skulle prata med någon och sen tog hon hissen igen, utan att ringa på hos de andra på mitt våningsplan.
Mycket märkligt.

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0