Ip-telefoni

Jaha, nu har jag hittat en annan operatör som jag kanske kan få ip-telefoni genom, då det inte har fungerat riktigt bra tidigare, får se om dom hör av sig imorgon så vi kan reda ut en del begrepp bara.

Men det verkar helt överkomligt, ingen månadskostnad, 5 öre per minut inom det fasta nätet förutom till företagsnummer som debiteras enligt telias taxa på 23 öre per minut, man debiteras 49 kr i månaden som man får ringa för. Boxen kostar 1 kr och sen tillkommer anslutningsavgift och portering av nummer, men det är betydligt billigare än de 700 kr som Bredband 2 ville ha för detta. Sen ingår hemligt nummer och nummerpresentatör och sånt i de 49 kr med. =)

Låter helt kanon med tanke på att jag idag betalar runt 200 kr för abonnemanget jag har hos Glocalnet, då jag knappt har några samtal alls, för jag är som de flesta känner till ingen "hej-jag-älskar-att-prata-i-telefon" människa. Men när man måste ringa olika kundtjänster och så kan det vara bra med en vanlig lur att ringa ifrån.

Nu hoppas jag bara om detta nu fungerar att Glocalnet är överens med mig om att jag inte ska ha en uppsägningstid till, för jag sa upp mitt abonnemang den 27 november förra året och skulle fått inkopplat ip-telefonin den 27 februari i år, men jag har fortfarande Glocalnet, då de inte hört något från Adamo som köptes upp av Bredband 2. Ja det är krångligt, men jag skrev till Glocalnet när jag försökte reda ut vart felet ligger, att jag förutsätter att jag haft min uppsägningstid, för de har bara låtit abonnemanget fortsätta utan att höra av sig till mig och fråga om jag ville ha det så.

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0