Det kunde varit värre....

Besiktningen gick väl hyfsat ändå, hade tre anmärkningar på den och måste ombesiktiga, men det visste jag om. Det var därför jag tog första bästa besiktningstid, för att få svart på vitt vad som var fel, för att se så där inte var mer att anmärka på än det jag visste om. Men hellre en ombesiktning på 200 kr än att exempelvis ha bytt bromsar för 500 kr i onödan.

Först så var det rostigt bromsrör genomgående bak som måste bytas, sen var det den där spindelleden höger som där är glapp i, varav knakandet uppstår och slutligen hade parkeringsbromsen för dålig verkan eller vad det hette, men det kommer inte kosta multum att laga felen iallafall. =)

Dock anmärkte han inte alls på de vanliga bromsarna, trots att de stod under "bra att veta" efter förra besiktningen. Så det var tur att jag inte bytte bromsar för 500 kr förra månaden eller när det nu var. Det var en chansning att de skulle gå igenom och de gjorde de. Dock trodde jag att jag skulle få anmärkning på att det automatiska halvljuset inte fungerade och att kylaren är kass, men han nämnde inte ens det.

Så i veckan ska vi åtgärda dessa detaljer och sen är min pärla som ny igen. =)

Körde ut till syster direkt efter besiktningen och kom hem nyss, fick faktiskt nyttja min egen parkering idag med, skönt så blir den utnyttjad ibland iallafall. Får flytta den imorgon skulle jag tro. Eventuellt kommer jag kanske vara utan bil ett par dagar när den ska fixas, men det behöver inte bli så. Dock hoppas jag inte att det ska ske på måndag att dom ska fixa den, för då är det derby HIF - MFF kl 19 och den matchen tänker jag inte missa, då får jag köra ut bilen där vid kl 16 isåfall och åka hem igen med tåg eller om min syster kör mig.

Nu är det snart Robinson iallafall..

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0