Familjedag!!

Som vanligt vaknade jag av mig själv redan vid 7 imorse, typiskt att jag inte kan sova nu när jag får sova hur länge som helst, men jag gick förvisso och la mig ganska tidigt igår med.

När jag vaknade passade jag iallafall på att göra fint i mina två fågelburar och jag klippte håret lite, men måste nog klippa till det lite noggrannare imorgon. Tänkte att jag skulle flytta bilen och passade på att köra förbi mamma och pappa en sväng, tog en kopp kaffe där och pratade lite med pappa för mamma var uppe på Väla. Men med tanke på att bilen skramlar lite så ringde jag min syster när jag ändå var ute med bilen och hon tyckte jag skulle köra ut så att min svåger kunde provköra den. Sagt och gjort och han trodde inte det var någon större risk att köra med den, han tyckte förövrigt att min bil är väldigt pigg med, trots några år på nacken. Skulle försöka boka in han bilnissen till nästa helg kanske. Systerdottern den äldre hade spytt hela natten och jag tyckte så synd om henne när hon sa att hon ville dö så dåligt mådde hon.

Sen skulle syrran till Väla och handla fiskar till deras akvarium, så jag följde med henne dit och vi tog en vända in om mamma och pappa för att mamma skulle få melon. Mötte mamma på parkeringen efter hennes Välabesök och stannade en stund innan jag och syster åkte till Väla och köpte fiskar. Sen tillbaka till syrran och pratade lite skit och fick nästan en hel limpa cigg för min svåger kan inte röka dom. Så ja, det har varit en väldig familjedag idag känns det som, men nu är jag hemma för denna dagen. Tänkte att det skulle vara behagligt väder ute, så jag tog bara min väst, men ack vad jag ångrade mig sen, för jag frös så in i helvete.

Men bilen behåller glykolen nu iallafall, alltid något =)

Ha en riktigt bra helg nu allesammans!!

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0