Det var inte min dag idag heller....

Dagen kunde inte ha börjat värre än den gjorde idag... Kommer till utbildningen och byter om och står i omklädningsrummet som jag numera bytt till som ligger i anslutning till verkstaden där vi jobbar hela dagarna och pratar med Lollo, i det förra omklädningsrummet jag hade som låg längst bort på stället hade jag då ingen att prata med när jag bytte om. Hur som, står där och pratar och precis när vi ska gå in i verkstaden när klockan är så där 07:10 ungefär och jag precis har slagit igen och låst hänglåset så inser jag att mina nycklar inte alls ligger i overallfickan utan är inlåsta i mitt klädskåp i omklädningsrummet. PANIK!!!! Ser bilder framför mig där jag inte kommer in i min lägenhet, jag kommer inte in i min bil, jag har inget busskort och allt är bara KAOS. Men det var Lollo som distraherade mig.

Dock arbetar jag i en verkstad, så givetvis finns där en bultsax större än jag orkar bära, så Håkan blev dagens hjälte när han klippte upp låset åt mig, sen frågade jag killarna på plåtskadeavdelningen om de kunde svetsa ihop det åt mig, blev inte skitsnyggt, men nu är det i en del igen iallafall. Kan tilläggas att jag inte är den första som låst in nycklarna i skåpet och säkert inte den sista heller.

Sen har jag och Lollo grundmålat en del av köksluckorna vi höll på med, och måla är kul.

Väl hemma, för jag hann faktiskt med tåget, så tar givetvis patronen till min sodastreamer slut, men jag hade en ny och när jag skulle fixa mat, så är riset självklart färdigt 10 minuter innan resten av maten. Blir så trött. Men det är måndag, får skylla på det.

Hoppas resten av kvällen går i positivt tecken för min del och för er del med så klart!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0