Upp som en sol och ner som en kuksugande jävla pannkaka...

Och där bröts min illusion om att detta skulle bli en bra dag!!

För att sammanfatta detta i korta drag, så satt jag först på ett infomöte på AF och lyssnade på saker och ting som jag redan visste, sen hade jag lyckan att träffa överpedagogiska Ann...Som pratar med en som om man vore tre år och som undrar om man vill leka med dockan eller med bilen.

Åhhh, jag blir så kokt bara jag tänker på fanskapet..

Hur som helst blev jag hänvisad till en soffa där Ann skulle komma och hämta mig, men ingenting hände så jag tog saken i egna händer och knallade bort till hennes kontor. Först verkade hon inte förstå vad jag gjorde där, men när jag presenterat mig och berättat att vi skulle ha ett litet möte, så vaknade hon nog lite grann ur sin dvala.

Jag la upp allting precis som planerat och hade jag fått en annan handläggare att prata med hade nog allting blivit riktigt bra, men jag med min oflyt fick så klart pedagogiska Ann.

Jag förklarar för henne att jag kollat lite på de här utbildningarna som Lernia har nere i Kävlinge, men att jag gärna går en praktik på ett ställe först i några veckor för att sedan besluta mig om ifall detta är vad jag vill göra. Så långt var vi överens, Ann och jag. Sen går Ann och sätter sig vid sin dator så att jag inte kan se henne, eller hon mig, hon sitter där ett tag och säger att hon ska skriva en handlingsplan till mig... Fine, tänker jag, för det har jag varit med om förr men då brukar man få sitta och titta på skärmen från framsidan med alla andra handläggare och sen skriver dom ut handlingsplanen och allt är frid och fröjd. Men Ann jobbar inte som någon annan handläggare gör på det stället, Ann gömmer sig framför skärmen och hoppas att hon inte syns.

Hon knappar lite på sin dator och säger att hon inte hittar utbildningarna jag pratat om och jag berättar för henne att man kan gå direkt via Lernias hemsida och hitta dom, vad gör Ann då???? Jo, Ann säger att det inte är säkert att AF anordnar och/eller har köpt de här utbildningarna, så nu ska JAG själv kolla upp detta. För Ann vet uppenbarligen inte hur man gör för att komma in på Lernia.se och sen har hon mage att skylla på att hon inte har tid, för vi hade bara samtalstid i 20 minuter. Jag blir så trött!!!!!!!!!!! Jag berättar iallafall för Ann att det står klart och tydligt på Lernias sida att det är ett arbetsmarknadsprogram och att kravet för att få ansöka är att man är inskriven på AF.

Jag fick ingen handlingsplan med mig heller och frågade om hon skulle skicka den, för jag kan tydligen få resebidrag för att åka till Kävlinge och det skulle hon skicka hem till mig. Så nu får vi se vad som händer.

Jag ska själv ringa och boka in ett studiebesök nere i Kävlinge, men det kan jag inte göra utan att ha fått papper om resebidrag och sen ska jag själv jaga rätt på en praktikplats inom 4 månader. Men jag ska då kolla upp Lernia tills på måndag och ringa tillbaka till Ann och berätta för henne, funderar dock i mitt stilla sinne att skicka ett mail till henne med länkarna till utbildningarna, men frågan är väl om hon förstår hur man gör för att klicka på dom?

Jag försöker verkligen att kommunicera för allt vad jag är värd, för det är en egenskap jag uppskattar, men Pamela, inte ens du skulle klara att kommunicera med Pedagogiska Ann på AF i Helsingborg.

Men nu ska jag dricka kaffe och hoppas att jag lugnar ner mig lite!!

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0