Skånetrafiken i ett jävla nötskal

Satt och kollade tågtiderna till Kävlinge och blir inte riktigt klok på hur skånetrafiken resonerar.

De vill att jag ska åka hemifrån kl 05:55 och åka till Maria Station, som alltså ligger innan Knutpunkten, där är jag framme 06:03 och ska stå och vänta där i 16 min tills tåget avgår kl 06:19 mot Knutpunkten.

Skulle jag känna mig lite våglig så väljer jag ett annat alternativ, då tar jag en av 4 olika stadsbussar hemifrån och åker de tre hållplatserna ner till Knutpunkten. Alla dessa 4 stadsbussar har en ankomsttid på Knutpunkten kl 06:20 och går hemifrån mig ca 06:14. Då har jag 7 minuter på mig att ta mig från busshållsplatsen och raka vägen ner till spåret, vilket är en promenad på 1 minut ungefär.

Samma tåg som dom alltså tycker att jag redan borde sitta på, avgår från Knutpunkten 06:27 och sannolikheten att alla 4 stadsbussar skulle vara sena finns inte, eller gör det de? De här 20 minuterna som jag får extra hemma kan vara rätt skönt med tanke på att det blir väldigt långa dagar ändå.

Så nu är frågan, ska jag våga trotsa skånetrafikens reseplanerare eller inte??


Skånetrafikens förslag till min resa
Lägg märke till att tåget heter Öresundståg 1705


Mitt eget förslag på resa och vad heter tåget här då? Jo, precis Öresundståg 1705, alltså samma tåg.
Och restiden har minskat från 1 timme och 4 minuter till 6 + 32 = 38 minuters restid


Och här har vi då Öresundståg 1705's hela rutt.

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0