Jordskalv...

Tydligen har Skåne haft ett jordskalv imorse och som vanligt har jag inte märkt någonting.
Var förvisso uppe en sväng imorse, för fåglarna höll ett jävla liv och jag fick gå upp och lugna ner dom, och nu i efterhand kan jag tänka mig att de reagerat på jordskalvet, antingen före eller efter. Men jag har som sagt inte märkt någonting annars. Tydligen mätte skalvet 4.7 på Richterskalan.

Var inne och läste på hd.se och det är inte klokt när man ser folks kommentarer, "huset höll på att falla i bitar" och sådana grejer, jävla tramserier.

På Wikipedia står det om lätta jordskalv som mäter 4.0 - 4.9 på Richterskalan att "Kännbar skakning av inomhusföremål, skakande ljud. Större skador osannolika"
Mitt hus skakade iallafall inte i sönder och inte min bil heller.

Blev glad och överraskad idag när jag fick ett julkort i brevlådan med en tomte och en fågel på =)

// Noa


God Jul tillbaka till alla på Lantz

Fick en jättefin orange-svart smällkaramell igår, där något skramlar inuti


och en fin julburk...

med goda ischokladisar i =) Tack Pamela =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0