I valet och kvalet...

 
Först och främst måste jag säga att jag uppskattar att jobba i Helsingborg, inte bara för att det tar typ 15 minuter enkel resväg till jobbet istället för 40 minuter.
 
Dessutom är mina Helsingborgskollegor riktigt tillmötesgående och trevliga att ha att göra med.
 
Inatt var jag stationär i Helsingborg och hade kollegor som kom och gick rond med jämna mellanrum. När sista ronden var gjord satte vi oss och snackade över en kopp kaffe. En supertrevlig kollega, som jag träffat när jag kört Klippanbilen, men idag möttes vi i tjänsten bägge två, tidigare har han varit ledig när jag jobbat.
 
Sen imorse när jag skulle bli avlöst så frågade killen som avlöste mig om jag tänkte gå på julfesten.
 
Tanken har inte ens slagit mig innan, då jag normalt inte gillar att hänga med kollegor på min fritid, av just den anledningen gick jag inte på julfesten förra året. Fast förra året hade jag inte träffat någon av mina Helsingborgskollegor heller.
 
Men nu är jag faktiskt i valet och kvalet om jag ska gå eller inte!
 
Den är förvisso i Malmö, men jag har fattat det som att de fixar transport både dit och hem.
 
Jaja, den som lever får se! Jag vet ju inte ens hur mitt decemberschema ser ut än.
 
// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0