Udda....

Jag har varit på en del "udda larm" genom årens lopp, men inatt var det första gången jag var på larm i ett miljöhus, alltså ett soprum på ren svenska.
Att ett soprum är låst kan jag köpa, men att sätta larm i ett soprum fattar jag inte riktigt?
// Noa

Vem vill bli miljonär?

Då var det dags igen!
510 kr i vinst på 36 trisslotter som jag valt som belöning för att jag svarar på undersökningar. Men då jag tidigare i mitt liv vunnit max 75 kr på en trisslott, så får jag se det som ett framsteg med en vinst på 60x2 kr och en på 90 kr.
// Noa
 

Dagens boktips!

Jag läser en hel del kriminalromaner och det "häftiga" i Stefan Ahnhem's böcker om Fabian Risk är att de utspelar sig i Helsingborg. Så när man läser om Väla, Hälsovägen, Tågaborg etc så kan man känna igen miljön på ett helt annat sätt än när andra författare skriver om Storgatan i Stockholm.
Jag har ju naturligtvis alla tre böckerna som Ahnhem släppt och de rekommenderas varmt även om man inte bor i Helsingborg.
// Noa
 
 

Äcklig mat?

När folk säger att de ska äta god mat i helgen, betyder det då att de äter äcklig mat annars?
// Noa

Födelsedag!

Igår blev det födelsedagsfirande av mig med R och E på Väla!
 
Och så fick jag paket av mamma, så nu är resten av påsken räddad!
// Noa
 

Smörgåstårta!

Hur stressad jag än är på jobbet, så har jag alltid tid att äta smörgåstårta!
// Noa

Hur?

Kan någon förklara HUR det kan bli kö på motorvägen? 
Trots att det inte är någon olycka eller annat hinder på vägen?
Det händer typ ALDRIG på E4, men på E6 händer det i bägge riktningarna och det verkar vara så alltid.
Jag fattar inte?
// Noa

RSS 2.0